نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 14:31

بهره‌برداری از 18 پروژه آب و فاضلاب قم در دهه فجر

هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 18 پروژه آب و فاضلاب استان قم با اعتبار هزار و 158 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن بختیاری با اشاره به بهره‌برداری از 13 طرح آب‌رسانی روستایی در دهه فجر امسال گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 743 میلیارد ریال با جمعیت تحت پوشش بیش از 75 هزار نفر آماده بهره‌برداری است.

وی آغاز عملیات اجرایی بخش پنجم خطوط انتقال شهرستان کهک به منظور آب‌رسانی به روستای ابرجس را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و اظهار داشت: این پروژه که از محل اعتبارات آب‌رسانی به مجتمع‌های روستایی اولویت‌دار با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال به انجام می‌رسد شامل یک مخزن، یک ایستگاه پمپاژ و 6 کیلومتر خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اصلاح شبکه توزیع روستای خاوه به طول بیش از 7 کیلومتر را از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه نیز از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال و در قالب طرح جهاد آب‌رسانی به انجام رسیده است.

وی احداث خط انتقال مجتمع آب‌رسانی 80 روستای قم به طول بیش از 3 کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این خط انتقال که با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال نیز که در قالب طرح جهاد آب‌رسانی به انجام رسیده، آب‌رسانی به  28 روستای استان با جمعیت بالغ بر 53 هزار نفر تسهیل می‌شود.

بختیاری احداث مخزن 1000 مترمکعبی و  خط انتقال روستای کرمجگان به طول 1.8 کیلومتر را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر ذکر کرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه، اهالی این روستا از آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی تهیه و نصب 4 دستگاه دیزل ژنراتور در روستاهای مِیَّم، ویریچ، یکه باغ و دستگرد را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح جهاد آب‌رسانی بر شمرد که با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم احداث مخزن، خط انتقال و اصلاح شبکه روستای سنجگان به طول بیش از 5 کیلومتر در قالب طرح جهاد آب‌رسانی، احداث مخزن بتنی شهر دستجرد، اصلاح خطوط انتقال روستاهای وشاره  جوزه و  احداث مخزن بتنی و تجهیز چاه جریک آغاج را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری اعلام کرد.

وی توسعه شبکه فاضلاب را در شهر بر اساس اولویت از جمله برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت: بر همین اساس بالغ بر 8 کیلومتر شبکه فاضلاب در 5 منطقه از شهر با اعتباری بالغ بر 415 میلیارد انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

پایان پیام/ 78041

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659005

مهمترین اخبار ایران و جهان: