نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 15:18

مجتمع مسکونی 160 واحدی طرح نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسید

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان هرمزگان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان و با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزیر راه و شهرسازی، پروژه مسکونی ۱۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان هرمزگان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان و با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزیر راه و شهرسازی، پروژه مسکونی ۱۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس افتتاح و  به بهره‌برداری رسید 

در آیین افتتاح این مراسم، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: افتتاح پروژه ۱۶۰ واحدی مجتمع مسکونی نگین مکران بخشی از پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس به تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحدی شهر بندرعباس است که بنیاد مسکن در استان هرمزگان در دست ساخت دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد است و امروز شاهد آماده شدن ۱۶۰ واحد از این مجموعه ۴ هزار و ۵۰۰ واحدی هستیم.

 غلامرضا صالحی با اشاره به ویژگی های پروژه مسکونی افتتاح شده، ادامه داد: زیربنای واحدهای بهره برداری شده بین ۷۰ تا ۸۵ متر است که در قالب واحد‌های یک خوابه و دوخوابه تقدیم مردم شهر بندرعباس شد و پروژه مسکونی فوق نیز در مورد مقرر تحویل مردم داده شده است. 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ابراز امیدواری کرد که تا 3 ماه اول سال آینده بتوانیم واحد های دیگری نیز تحویل داده شود.

وی با اشاره به واحد‌های در حال احداث بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن  استان هرمزگان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان هرمزگان حدود ۶ هزار و ۶۰۰ واحد شهری در دست اجرا دارد و واگذاری حدود ۱۸ هزار قطعه زمین در دو سال گذشته توسط دولت سیزدهم انجام‌شده است، که ۲۸ هزار قطعه نیز در ایام دهه فجر آماده و تحویل مردم می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تسهیلات ساخت مسکن به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به مردم پرداخت می شود که تا امروز از ۱۸ هزار قطعه، حدود ۹ هزار واحد در دهه فجر آماده تحویل به مردم است.

صالحی، تسیهلات پروژه های نهضت ملی مسکن را ۵۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از بانک مسکن و الباقی هم آورده مردم و در آماده سازی کمک های دولت در بخش زیرساخت ها وزارت نیرو و وزارت مسکن و روستایی هم زمین ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می شود و تسهیلات هم ۳۵۰ میلیون است که با نرخ 5 درصد ۲۰ ساله است که برای ساخت به مردم واگذار می شود.

وی گفت: تا پایان دولت تمام تعهد ۴۸ هزار واحد روستایی محقق می شود و از ۶ هزار و ۶۰۰ واحد شهری هم تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تحویل می شود و الباقی هم تا پایان دولت تحویل داده می شود.

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657905

مهمترین اخبار ایران و جهان: