نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 23:07

غربالگری بیش از ۶۴ درصدی گیلانیان در طرح ملی سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از غربالگری بیش از ۶۴ درصدی گیلانیان در طرح ملی سلامت خبر داد و گفت: بیشی یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر بالای ۱۸ سال در گیلان به لحاظ دیابت و فشار خون بالا، غربالگری شدند.

محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پوشش ۶۴.۱۹ درصدی گیلان در طرح ملی سلامت (غربالگری دیابت و فشار خون بالا)، اظهار کرد: از جمعیت بیش از دو میلیون و ۲۲۵ هزار نفری هدف در گیلان، بیش از یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر بالای ۱۸ سال در گیلان در این طرح ملی که از ۲۰ آبانماه آغاز و و ۳۰ دی به طول انجامید، شرکت کردند.

وی با اشاره به میزان افراد مبتلا به پرفشاری خون و دیبت در استان گیلان در راستای اجرای طرح ملی سلامت، افزود: در این طرح ملی، ۱۷ هزار و ۶۹۳ نفر مبتلا به پرفشاری خون و همچنین ۱۲ هزار و ۷۰۱ نفر مبتلا به بیماری دیابت شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی ۴۰۶ هزار و ۱۰۶ نفر مشکوک به بیماری پرفشاری خون و همچنین ۸۱ هزار و ۶۱۱ پره دیابتی در راستای اجرای طرح ملی سلامت در استان خبر داد.

آشوبی با تقدیر از همه مشارکت کنندگان در اجرای طرح ملی سلامت در استان گیلان، گفت: در شهرستان های املش، خمام و رودسر به ترتیب ۱۰۳.۳۹، ۹۸.۲۸ و ۹۶.۱۰ درصد مشارکت در غربالگری فشار خون بالا و دیابت ثبت شده که شایسته تحسین است.

وی همچنین از غربالگری بالای ۸۰ درصدی مردم در شهرستان های ماسال، لنگرود، فومن، شفت، رودبار، تالش و بندرانزلی خبر داد.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645205

مهمترین اخبار ایران و جهان: