نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 15:20

هیئات مذهبی افسران پیش‌برنده مقابله با جنگ نرم هستند

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مداحان و هیئات مذهبی افسران پیش‌برنده مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند، گفت: وظیفه امروز یک مبلغ، مداح با انسان‌هایی که دغدغه دین دارند، تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام، روز چهارشنبه در همایش مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان ایلام، اظهار کرد: رهروی حضرت امام علی (ع) پر هزینه است، کسانی که همراه امام و شاگرد و همرزم آن حضرت در مجاهدت های صدر اسلام بودند، به خاطر مال دنیا، آن حضرت را رها کردند و بر سر سفره معاویه نشستند.

وی افزود: امروز هم شرایط به همین گونه است و سوال این است که آیا وقتی صحنه امتحان پیش بیاید و سفره ها کوچک شود، آیا مدعیان انقلابی گری باز هم ولایت را رها خواهند کرد و شاخص آن‌ها بازهم مال اندوزی خواهد بود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حضرت امام علی (ع) و سیره آن حضرت در طول تاریخ به عنوان شاخص باقی مانده و خواهند ماند، ابراز کرد: کسی که می خواهد در مسیر حق قرار بگیرد باید پیشوایی حضرت امام علی (ع) را قبول کند و این یک شاخص مهم در طول تاریخ برای شناسایی حزب الله نماها و انقلابی نماها از حزب الله و انقلابی واقعی است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظار فوق العاده‌ای از مداحان داشته و دارند، گفت: مکتب تشیع از آغاز تاکنون در جنگ نرم پیش رفته، جنگ نرم در سایه جهاد تبیین صورت گرفته و ائمه معصوم (ع) در این عرصه تلاش کرده‌اند و این خط سیر تا کنون ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه شکل گیری، ماندگاری و اثرگذاری تشیع در سایه جنگ نرم و جهاد تبیین بوده است، یادآور شد: آمریکا با قدرت سلاح‌های پیشرفته، عراق و افغانستان را با به کارگیری سلاح های کشتار جمعی تصرف کرد اما قدرت ماندگاری آن‌ها امروز کاهش یافته است و پایگاه های آنان در عراق مورد تهاجم مقاومت عراق قرار گرفته و اظهار عجز و ناتوانی می کنند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: امروز مقاومت غزه و نقش آفرینی قابل تحسین حزب الله و جهاد محیرالعقول مبارزان یمنی را می بینیم که آمریکا را به تمسخر گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: ابرقدرت آمریکا جرات اینکه وارد جنگ با یمن شود را نداشت و دنیا را برای ائتلاف جنگ‌ جنگ‌ با یمن فراخواند اما شکست آمریکا در این فراخوان نیز آشکار شد و تنها چند کشور با آن همراهی کردند، آمریکا امروز حماقتی کرده است که امنیت منطقه به خطر افتاده است.

وی تصریح کرد: دنیا امروز مردم مظلوم غزه و یمن را تحسین می کند و قدرت رسانه ای و تبلیغی غرب نتوانست افکار دنیا را با خود همراه کند و مردم دنیا در حمایت از مظلومان غزه به خیابان ها آمدند و باید گفت که جنگ نرم چنین تاثیر گذار است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مداحان ما امروز باید با تاریخ اسلام آشنا باشند، افزود: این بیان مداحان در قالب هنر و آهنگ وزین، احساسات مخاطب را تحریک می کند و کار فوق العاده است اما سبکی که مقام معظم رهبری تاکید دارند و غنای محتوایی باید مورد توجه مداحان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه استعدادهای درخشانی در جامعه مداحی استان وجود دارد، گفت: وقتی که یک فرد و نسل جوان در جلسات مداحی شرکت می کند، آن جوان ما باید باید پیام خود را دریافت کند و این پیام در حافظه آنان ماندگار شود و مداحان باید تلاش کرد که پیام درست را به مخاطب کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: در کنار دانش، هنر و مهارتی که در مداحی لازم است، انتظاری که از شما افسران پیش برنده جنگ نرم می رود، عامل بودن به ارزش های اسلامی و دینی است.

وی افزود: اگر منقبت‌گو و مداح، در عمل پیشگام باشد این عمل بیش از هنرش و گفتارش می تواند مبلغ شیعه و ارزش های دینی باشد، مداحان باید حفاظت بر گفتار و شنیدن داشته باشند، مداح به عنوان یک مبلغ دینی و نشر دهنده معارف اسلامی و تحلیلگر حوادث روز نقش آفرینی داشته باشد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: اگر هنر مداحی در کنار وعظ موعظه گر، در کنار هم قرار گرفت تأثیرگذاری بالا می‌رود در هر جایی که مداح ما حضور دارد نیاز است یک روحانی عالم، خوش اخلاق و ولایی هم حضور داشته باشد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648405

مهمترین اخبار ایران و جهان: