نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 09:27

استفاده از ظرفیت کانون‌های خدمت رضوی اصفهان در انتقال خون

خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی اصفهان، روزهای چهارشنبه خون اهدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کیان دهراب پور، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان کرد: برای پیشبرد اهداف سازمان انتقال خون تفاهم نامه ای با دفتر آستان قدس رضوی این استان منعقد می‌شود.

وی گفت: از مفاد اصلی این تفاهم نامه، آموزش چند نفر از خادمیاران پزشک و پیراپزشک توسط این اداره کل برای استفاده در زمان بحران و نیاز می باشد.

دهراب پور ضمن تشکر ویژه ازخادمیاران آستان قدس رضوی استان اصفهان برای همکاری فی مابین توسط دفتر آستان قدس استان اصفهان، خواهان همکاری خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی استان در موضوع اهدای خون به خصوص در مواقع اضطرار شد تا دغدغه‌ای برای تامین فرآورده های خونی مورد نیاز ۶۲ مرکز درمانی در استان وجود نداشته باشد.

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: روزانه حداقل ۸۰۰ واحد فرآورده ی خونی در اختیار مراکز درمانی استان قرار می گیرد که برای تهیه این مقدار فرآورده و نگهداشتن ذخیره خون استان در حداقل استاندارد، روزانه به بیش از ۵۰۰ اهدا کننده خون نیاز می باشد.

مصطفی حجه فروش دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان ضمن تشکر از خدمات اداره کل انتقال خون اصفهان و استقبال از مفاد تعهد نامه بیان کرد: حدود ۹ هزار خادمیار و حدود ۲ هزار یاور، آمادگی کامل برای هرگونه همکاری با اداره کل انتقال خون اصفهان را دارد تا در تامین خون سالم و کافی برای نیازمندان اختلالی ایجاد نشود.

‌وی با قدردانی از زحمات کارکنان اداره کل انتقال خون اصفهان گفت: از این به بعد با هماهنگی دفتر جذب اهداکنندگان این اداره کل، روزهای چهارشنبه هر هفته، خادم یاران یکی از کانون‌های خدمت رضوی اصفهان برای اهدای خون در یکی از مراکز اهدای خون استان اصفهان حضور پیدا می‌کنند.

پایان پیام/


در پایان جلسه تعیین گردید که ساختمان مورد استفاده عرصه سلامت این آستان در شهر دولت آباد مرکز شهرستان برخوار در تایم صبح با همکاری پزشک و پیراپزشکان خادمیار بعد از آموزش توسط اداره کل انتقال خون اصفهان به عنوان مرکز موقت خونگیری در این شهرستان فعال شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666593

مهمترین اخبار ایران و جهان: