نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 16:28

برگزاری سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جشنواره موسیقی فجر از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه در بخش‌های موسیقی کودک و نوجوان، موسیقی مقامی، محلی و زورخانه‌ای برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اعظم روانشاد امروز ظهر در آئین رونمایی از پوستر سی‌ونهمین دوره جشنواره موسیقی فجر که در سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه در جشنواره موسیقی فجر امسال نگاه کلانی به حوزه موسیقی لرستان وجود دارد اظهار کرد: جشنواره موسیقی فجر امسال در بخش‌های موسیقی کودک و نوجوان، موسیقی مقامی، محلی و زورخانه‌ای از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه لرستان شعر و موسیقی را به دنیا هدیه داده است، افزود: در این دوره از جشنواره موسیقی فجر تلاش شده محتوای کیفی وجود داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به رعایت عدالت جغرافیایی در این دوره از جشنواره موسیقی فجر در استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌های استان برنامه‌های این جشنواره نیز اجرا خواهد شد.

روانشاد با بیان اینکه امسال برگزاری جشنواره‌های تئاتر، سرود فجر و جشنواره تجسم هنر داشتیم، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی در کنار جشنواره‌ها موجب شناسایی استعدادها می‌شوند، امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد حضور پیشکسوتان و جوانان باشیم. 

وی به افتتاح سینما کیو خرم‌آباد در دهه فجر اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه و نگاه ویژه به حوزه هنر و هنرمند به مسئله انقلاب سالانه شاهد اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های متعدد با محوریت فجر در استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه انتقال مفاهیم انقلاب با محوریت فرهنگ و هنر در جامعه ضروری است، اظهار کرد: برنامه‌های این دهه به عنوان ریسمانی برای بالا بردن عرصه فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه در طی سال هستند و نقطه اوج برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شوند.

 روانشاد با تاکید بر اینکه هنر و فرهنگ باید در خدمت ترویج انقلاب اسلامی در گام دوم باشد، گفت: خوشبخانه هنرمندان لرستانی در این زمینه پیش‌رو هستند و حضور و همراهی هنرمندان در برنامه‌های مختلف از جمله دهه فجر جای خوشحالی بسیاری دارد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه اصحاب رسانه به منظور پوشش رویدادهای فرهنگی هنری استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌ در همه برنامه‌ها شاهد حضور پرشور و با کیفیت مخاطبان باشیم و یک جریان‌سازی موثر در فرهنگ و هنر لرستان رقم بخورد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664393

مهمترین اخبار ایران و جهان: