نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 11:54

مجازات حبس برای شکارچی غیر مجاز در نهاوند

رئیس اداره حفاطت از محیط زیست نهاوند گفت: یک شکارچی غیرمجاز در نهاوند به مجازات حبس محکوم شد.

 عزیز قیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: یکی از متهمان به جرم شکار غیر مجاز یک سر جوجه تیغی و یک سر لاک پشت در نهاوند به مجازات حبس محکوم شد.

وی گفت: این متهم برابر قانون، به مراجع قضایی شهرستان معرفی و حسب صدور کیفر خواست از دادسرا و رای صادره از محاکم کیفری دو نهاوند به مجازات حبس محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست در نهاوند افزود: متهم به تحمل چهار ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری، پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سلاح شکاری مربوط در حق دولت محکوم شده است.

وی از بازداشت یک شکارچی غیر دیگر در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دهفول در راستای گشت و کنترل حوزه استحفاظی، خودروی پاترول مشکوکی را که در حال گشت‌زنی در اراضی روستا بود را مورد بازرسی قرار دادند.

قیاسی افزود: در این بازرسی لاشه دو سر خرگوش شکار شده و سه قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی با مهمات کشف و ضبط شد.

 وی افزود: با اعلام این موضوع  به محیط زیست شهرستان، پرونده‌ای برای متهمین که از ساکنین استان‌های همجوار هستند تشکیل و برای تعیین کیفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند از مردم درخواست کرد با ماموران انتظامی و ضابطان محیط زیست همکاری کرده و یاریگر محیط زیست در حفظ وحوش منطقه، شهر و دیار خود باشند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630605

مهمترین اخبار ایران و جهان: