نیوز سیتی!
30 بهمن 1402 - 12:39

رأفت: هواداران پرسپولیس سخت‌گیر هستند و اوسمار را با مربیان قبلی مقایسه می‌کنند/ بیرانوند دروازه‌بان ۲ سال قبل نیست

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد، علیرضا بیرانوند سنگربان دو سال قبل نیست و نداشتن رقیب باعث اُفت او شده است.

پایان رأفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک و انتقادات از این تیم اظهار داشت: نمی‌خواهم زیاد به گذشته برگردم، چون چیزی را درست نمی‌کند. به گذشته پرداخت شده است. معضلی که پرسپولیس دارد در فوتبال ما هم وجود دارد و نمی‌شود کاری کرد. گل‌محمدی تصمیم گرفت برود و باشگاه هم تلاش کرد برانکو را بیاورد. بعد هم به سمت اوسمار آمدند که از سال گذشته دستیار گل محمدی بود و شناخت کافی داشت. چیزی که ما شنیدیم این بود که بازیکنان هم دوست داشتند اوسمار سرمربی باشد. به هر حال بازی با آلومینیوم نزدیک به جام ملت‌ها بود و بازیکنان آنجا نتیجه نگرفته بودند و شاید تمرکز نداشتند. مثل لیگ قهرمانان که باشگاه‌های ما نتیجه نگرفتند، تیم ملی ما هم نتیجه نگرفت. با این شرایط در بازی با آلومینیوم تیم دچار مشکل شد و یک گل استثنایی هم بیرانوند خورد که تکمیل‌کننده همه چیز بود.

«شما گفتید پرسپولیس معضلی دارد که در کُل فوتبال ما وجود دارد،‌ منظورتان کدام مشکل است؟»، مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال گفت: فوتبال ما آماتور و ایرانی. فوتبال ایران شانسی است. یعنی ما می‌گوییم یک بازی ببریم و بعد 10 بازی را می‌بازیم. متأسفانه هیچ برنامه‌ای نداریم. الان 10 سال است که می‌خواهند استقلال و پرسپولیس را خصوصی کنند، ولی نمی‌شود. نگاه به فوتبال ما حرفه‌ای و منطقی نیست که ما انتظار فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم. همین شرایط باعث می‌شود که تیم‌های ما دچار مشکل می‌شوند. نبود امکانات و مربیان طراز اول باعث همین صحبت‌های من است. فوتبال ما با این شرایط هر روز عقب‌تر می‌رود. الان پرسپولیس هم تیم اول ایران است که این شرایط را دارد، وای به حال بقیه تیم‌ها. به هر حال کیفیت آنچنانی در فوتبال پرسپولیس شاهد نیستیم و فقط نکته مهم گلی بود که بیرانوند از 40 متری خورد و کار را تکمیل کرد!

وی در واکنش به انتقاد هواداران پرسپولیس از انتخاب اوسمار به‌عنوان سرمربی این تیم تأکید کرد: پرسپولیس در سال‌های گذشته مربیان بزرگی مثل برانکو، کالدرون و یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خودش دیده است و طبیعتاً هواداران پرسپولیس که سخت‌گیر هستند اوسمار را با این مربیان مقایسه می‌کنند. بدون شک اوسمار چالش سختی در پرسپولیس دارد و برای اینکه اعتماد هواداران را جلب کند در چند بازی آینده محکوم به نتیجه گرفتن است، در غیر این صورت کارش سخت‌تر خواهد شد. 

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد بیرانوند نیز تصریح کرد: فکر می‌کنم بیرانوند تمرکز لازم را در این چند وقت اخیر نداشته است. البته پرسپولیس هم امسال مثل سال‌های قبل بازی نمی‌کند. شما نگاه کنید زمان برانکو یا سال‌های قبل پرسپولیس در طول فصل فقط چهار پنج گل می‌خورد. ما به جز بیرانوند کسی را نداریم. تیم اول کشور فقط او را در خط دروازه دارد! سرمربی یک بازی بخواهد او را تنبیه کند اصلاً گلر دوم ندارد. الان یک نفر بگوید اسم گلر دوم پرسپولیس چیست!

رأفت همچنین خاطر نشان کرد: بیرانوند در یک مصاحبه‌ای گفت ما بهترین نسل هستیم، این حرف دهان او نیست. من می‌نویسم و امضا می‌کنم که این حرف را کسی به او زده است. تازگی‌ها بیرانوند درباره همه مسائل حرف می‌زند، خُب تمرکزش را از دست می‌دهد. او بیرانوند دو فصل قبل نیست؛ خودش هم می‌داند. به همین خاطر هم گفتم باید دروازه‌بانی باشد که با او رقابت کند. بازیکنی که بداند هر کاری کند باز هم فیکس است، وقت مرگش است. الان بیرانوند اگر یک رقیب داشت سرمربی هفته بعد یک دروازه‌بان دیگر را در زمین می‌گذاشت. حالا ببینید در پست‌های دیگر چه خبر است. الان شرایط پرسپولیس خوب نیست و من نمی‌خواهم زیاد در مورد مشکلات حرف بزنم. اگر VAR بود پرسپولیس سوم و چهارم جدول هم نبود. ما خودمان می‌دانیم در چند بازی گل‌هایی که زدیم آفساید و خطا بود.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر مربیان، بازیکنان و مسئولان باشگاه تحت فشار هستند و خواهش من از پیشکسوتان و هواداران این است که از پرسپولیس حمایت کنند و اتفاقاتی رخ ندهد که جو تیم بیشتر از این خراب شود. الان من هم می‌توانم در مورد گل خوردن بیرانوند یا حرکت کنعانی‌زادگان صحبت کنم، ولی این چیزها فقط حاشیه‌ها را بیشتر می‌کند. اگر در روزهای خوشی از پرسپولیس حمایت کنیم کار زیاد مهمی انجام نداده‌ایم و مهم‌ این است که در روزهای سخت حامی پرسپولیس باشیم. 

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که «پرسپولیس به راحتی یحیی گل‌محمدی را از دست نداد؟»، یادآور شد: به هر حال این مربی جدا شد، ولی شاید یحیی می‌توانست صبر کند. او دلایل خودش را برای جدایی داشت و فکر می‌کنم دوست داشت چالش دیگری را تجربه کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1673105

مهمترین اخبار ایران و جهان: