نیوز سیتی!
19 اسفند 1402 - 14:45

مخالفت آلمان با طرح کمیسیون اروپا برای انتصاب کمیسر دفاعی

وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به فنلاند ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن به بحث‌ها درباره اعزام نیروی زمینی و ارسال تاروس به اوکراین همچنین با طرح کمیسیون اروپایی برای انتصاب کمیسر ویژه دفاعی مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، اورسولا فون در لاین، رئیس فعلی کمیسیون اروپایی شانس خوبی برای باقی ماندن در این منصب پس از انتخابات اروپا در ژوئن آینده دارد. او به تازگی به عنوان نامزد اصلی حزب مردم اروپا معرفی شده است - و اکنون در حال آماده کردن دستور کار خود برای دور دوم ریاست بر کمیسیون اروپایی است.

"فون در لاین" اعلام کرده که می خواهد یک کمیسر جدید اتحادیه اروپا برای دفاع را منصوب کند. او قبلاً این ایده را در فوریه در کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح کرده بود. وی این مسئله را از جمله با جنگ روسیه علیه اوکراین و تمایل به استقلال بیشتر اتحادیه اروپا توجیه کرد.

هیچ یک از کشورهای عضو این اتحادیه احتمالاً منکر این نیستند که کشورهای اتحادیه اروپا باید توانایی بیشتری برای اقدام نظامی داشته باشند. اما دولت فدرال آلمان در مورد این واقعیت که این امر به یک کمیسر دفاعی در بروکسل نیاز دارد، تردید دارد. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان آشکارا در این باره موضع گیری کرده است.

"پیستوریوس" در پایان سفر خود از میان کشورهای شمال اروپا در فنلاند گفت که دفاع در اتحادیه اروپا "بین دولتی" است. به همین دلیل است که ما قبل از هر چیز به یک شورای مناسب از وزرای دفاع برای هماهنگی بهتر تلاش‌های ملی خود نیاز داریم.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی با آنتی هاکنن، همتای فنلاندی خود تاکید کرد: او می‌تواند «کمیسیری برای صنعت تسلیحات» را تصور کند که صلاحیت‌ها و منصب های موجود را در کمیسیون اتحادیه اروپا به هم مرتبط کند، اما هیچ مسئولیت جدیدی ایجاد نکند.

پیستوریوس از روز سه شنبه به اروپای شمالی سفر کرده است. وی همچنین در طول سفر خود به سوئد، نروژ و فنلاند از سربازان آلمانی شرکت کننده در رزمایش نوردیک ناتو دیدن کرد.

استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان هم پیش از این در ماه فوریه به موضوع کمیسر دفاعی پرداخته بود و «شک و تردید خاصی» ابراز کرده بود. وی تاکید کرده بود: اول از همه، وظایف چنین موقعیتی باید روشن شود. به گفته وی اگر شرح کار قانع کننده باشد می توان با جزئیات بیشتری به چنین مسئله‌ای پرداخت.

البته در مورد تکمیل پست های بروکسل پس از انتخابات اروپا از 6 تا 9 ژوئن تصمیم گیری خواهد شد. کمیسیون اتحادیه اروپا متشکل از 27 عضو است که هر کشور یک نماینده به بروکسل می فرستد.

درخواست وزیر دفاع آلمان بری توقف بحث‌ها درباره اعزام نیروی زمینی به اوکراین

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان همچنین خواستار پایان دادن به بحث ها درباره استقرار احتمالی نیروهای زمینی از کشورهای غربی در اوکراین شده است.

وزیر دفاع آلمان همچنین تاکید کرد: هیچ کس واقعاً خواهان فرود آمدن چکمه در اوکراین نیست، اکنون بحث در مورد آن وجود دارد، بنابراین ما باید آن را در این مرحله متوقف کنیم." امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه این ایده را هفته گذشته مطرح کرد.

"آنتی هاکنن"، وزیر دفاع فنلاند نیز به همین ترتیب انتقاد کرده و گفت: در حال حاضر هیچ‌کس از ایده «چکمه‌های روی زمین» (اعزام نیروی زمینی برای اوکراین) حمایت نمی‌کند. او هشدار داد: اما همه از حمایت بیشتر در قالب تسلیحات، مهمات و پول حمایت می‌کنند و این چیزی است که اکنون باید روی آن تمرکز کنیم.

"پیستوریوس" همچنین اهمیت بحث آلمان در مورد تامین موشک های کروز تاروس به اوکراین را مورد توجه قرار داده و گفت: موشک‌های دوربرد نمی‌توانند در این جنگ تصمیم گیرنده باشند. این مسئله مطرح است که آیا موشک ها می توانند در "یک مکان یا مکان دیگر" کمک کنند.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان چندین بار اعلام کرده است که یک محدودیت مهم وجود دارد که آلمان هرگز از آن عبور نخواهد کرد، "و آن درگیر شدن در جنگ است. وزیر دفاع آلمان هم با اشاره به برد 500 کیلومتری موشک های تاروس گفت: به همین دلیل است که تاروس هنوز تحویل داده نشده است.

پیستوریوس درباره کمبود مهمات اوکراین گفت: ما با ظرفیت های تولید توپخانه، به ویژه مهمات، سیستم های دفاع هوایی، موشک های پاتریوت و IRIS-T مشکل داریم. ما باید هر کاری که می توانیم در همه جای دنیا انجام دهیم تا هر آنچه که می توانیم برای حمایت از اوکراین تا حد امکان برای جمع آوری، تهیه مهمات ، ذخیره، خرید و تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد که آلمان تا پایان سال 2023 به 10000 سرباز اوکراینی آموزش داده است. همین تعداد در سال 2024 در آلمان آموزش می بینند.

درخواست وزیر دفاع آلمان برای حمایت بیشتر از جمعیت غیر نظامی در آلمان

دفاع آلمان پس از سفر چند روزه به اسکاندیناوی خواستار حمایت بیشتر از جمعیت غیرنظامی در آلمان شد. این مقام آلمانی روز جمعه در هلسینکی در نشستی با آنتی هاکنن، دفاع فنلاند، گفت: سریعا باید به این مسئله پرداخته شود. وی افزود: البته حفاظت از جمعیت، حفاظت مدنی، همیشه جنبه منفی یک تهدید نظامی و قابلیت دفاعی است.

وزیر دفاع آلمان سپس از تأسیسات دفاع مدنی مریهاکا در هلسینکی، که بخشی از تأسیسات پناهگاه پیچیده برای جمعیت است، بازدید کرد. در زمان صلح، مریهاکا به عنوان یک مرکز ورزشی استفاده می شود. در مجموع، تأسیسات پناهگاه هلسینکی برای 900000 نفر فضایی دارد که بیشتر از جمعیت شهر است. در مقابل، آلمان هرگز پناهگاهی برای همه ساکنان نداشته است و تأسیسات دولتی موجود را از پایان جنگ سرد فروخته و یا حتی اجازه داده است که آنها خراب شوند.

پیستوریوس همچنین گفت، حتی در طول جنگ سرد، آلمان تنها برای ده درصد از جمعیت فضای پناهگاهی داشت. این موضوع در کابینه فدرال مورد بحث قرار خواهد گرفت.

هاکنن با اشاره به جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: روسیه یک تهدید بلندمدت است و ما می بینیم که آنها حمایت بیشتری از شرکا و متحدان دریافت می کنند.

فنلاند در آوریل سال گذشته به عضویت ناتو پذیرفته شد. تصمیم این کشور برای پیوستن به این ائتلاف تحت تأثیر جنگ روسیه علیه اوکراین و پس از آن که فنلاند در دهه های گذشته ارزش زیادی برای آزادی نظامی از اتحادها قائل بود، صورت گرفت. فنلاند حدود 5.5 میلیون نفر جمعیت دارد و 1340 کیلومتر مرز با روسیه دارد.

روز پنجشنبه، سوئد نیز به عضویت ناتو پذیرفته شد. دریای بالتیک اکنون به طور کامل به استثنای سواحل کالینینگراد روسیه بین لیتوانی و لهستان توسط کشورهای ناتو احاطه شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1684193

مهمترین اخبار ایران و جهان: