نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 05:05

کشاورزان ایتالیایی نیز تظاهرات کردند

کشاورزان ایتالیایی نیز با برپایی تظاهراتی با همتایانشان در دیگر کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه، بلژیک و اسپانیا در اعتراض به سیاست‌های حوزه کشاورزی هم‌صدا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشاورزان ایتالیایی در اعتراض به مقررات دست‌وپا گیر اقتصادی و واردات محصولات غذایی ارزان قیمت از خارج از اتحادیه اروپا با کاروانی از تراکتورها روز دوشنبه عازم شهر رُم پایتخت این کشور شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گروهی دیگری از کشاورزان معترض ایتالیایی نیز در خیابان‌های شهر میلان در ضمن کشاندن یک گاو با خودشان دست به راهپیمایی زدند.

معترضان اهل چند منطقه اصلی کشاورزی ایتالیا همچون توسکانی در قالب یک کاروان عازم پایتخت این کشور شده و در مسیرشان پرچم ایتالیا و پلاکاردهای دست نویس حاوی شعارهای مختلف ازجمله «بدون کشاورز، بدون غذا» را به نمایش گذاشتند.

کشاورزان معترض ابتدا در حومه شهر رُم تجمع کرده و اعتراضات بیشتری را نیز در در روزهای آینده برگزار خواهند کرد.

«دیوید روساتی»، یک کشاورز اهل منطقه توسکانی گفت: «ما قرار است عازم شهر رُم شده و با سیاستمداران کشور برای حل مشکلاتمان رو در رو شویم.»

کشاورزان معترض ایتالیایی نیز همان شکایت‌های همتایان معترضشان در دیگر کشورهای اروپا که در هفته‌های اخیر دست به اعتراضات زدند را دارند.

محور گلایه‌های این کشاورزان معترض این است که واردات محصولات غذایی ارزانتر از مناطق خارج از اتحادیه اروپا همچون شمال آفریقا، افزایش قیمت‌های سوخت و تاثیرات تدابیر اتحادیه اروپا برای محافظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات آب وهوایی به کار کشاورزی آنها آسیب رسانده است.

در روزهای گذشته شدت تظاهرات کشاورزان معترض در فرانسه و آلمان بیشتر از نقاط دیگر اروپا بود اما در حال حاضر تظاهرات در این دو کشور فروکش کرده و به نظر می‌رسد اعتراضات کشاورزان در دیگر نقاط اتحادیه اروپا در حال تشدید شدن است. کشاورزان معترض همچنین روز دوشنبه جاده عبوری از گذرگاه مرزی بلژیک-هلند در حد فاصل شهر‌های ماستریخت و لی‌یژ را بار دیگر بستند.

در شهر میلان که به عنوان پایتخت مالی ایتالیا شناخته می‌شود گروه کوچکی از کشاورزان در حین راهپیمایی در مقابل دفتر فرمانداری لومباردی یک گاو را نیز با خود بردند.

کشاورزان ایتالیایی همچنین  اجرای مجدد یک طرح تخفیف مالیات بر درآمد که از سال 2017 برای آنها اجرا شده اما دولت ایتالیا در قانون بودجه سال 2024 آن را کنار گذاشت مطالبه کردند.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در اظهاراتی که حین سفر روز دوشنبه خود به ژاپن مطرح ساخت گفت کشورش بیشتر از چند همسایه دیگرش در اتحادیه اروپا از کشاورزان حمایت کرده است.

طی دو سه هفته اخیر اعتراضات کشاورزان اتحادیه اروپا به سیاست‌های اقلیمی در کشورهایی مانند یونان، آلمان، پرتغال، لهستان، فرانسه و بلژیک فراگیر شده است؛ تا جایی که هفته گذشته حتی دولت فرانسه با محاصره بزرگراه‌های پاریس از سوی تراکتورها غافلگیر شد.

اعتراضات کشاورزان اتحادیه اروپا به بروکسل نیز رسید. پنجشنبه گذشته صدها تراکتور در مرکز این شهر توقف کردند و کشاورزان پس از پیاده شدن از تراکتورهایشان به‌ سمت پارلمان اروپا تخم‌مرغ پرتاب کردند. کشاورزان اروپایی از سیاست‌های سبز آینده ناعادلانه، غیرواقعی و از لحاظ اقتصادی غیرقابل‌تحمل، هزینه‌های بالا و درآمدهای پایین گلایه‌ دارند و واردات محصولات غذایی به‌ویژه غلات از اوکراین را مقصر وضع موجود می‌دانند.

روز دوشنبه گزارش شد که اعتراضات گسترده کشاورزان در کشورهای اروپایی، کمیسیون اروپا را وادار کرد که پیشنهاد محدودیت واردات کشاورزی از اوکراین را ارائه دهد.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662249

مهمترین اخبار ایران و جهان: