نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 16:39

افتتاحیه بارانی وزیر کشور در کرمانشاه، از مسکن کارکنان انتظامی تا پت‌اسکن بیماران سرطانی

وزیر کشور امروز در سفر به کرمانشاه، پس از بررسی آخرین وضعیت تکمیل طرح‌‌های عمرانی رینگ ترافیکی و منوریل این شهر، ۶۴ واحد از طرح نهضت جهادی مسکن کارکنان انتظامی استان را افتتاح کرد.

خبرگزاری فارس- کرمانشاه، پرستو چمنی؛ احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استان کرمانشاه وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی شد.


*وزیر کشور وارد کرمانشاه شد


وحیدی در بدو ورود به کرمانشاه در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر یک‌روزه، اظهار کرد: امروز در راستای افتتاح برخی از پروژه‌ها، سفرهایی به شهرهای استان کرمانشاه خواهیم داشت.

وی با اشاره با بازدید از تعدادی از پروژه‌های در حال اجرای کرمانشاه، تصریح کرد: در جلسات و مجامعه‌ای که در راستای پیشرفت و توسعه استان برگزار می‌شود، به همراهی استاندار و دیگر مسوولان شرکت خواهیم داشت.


* ادای احترام وزیر کشور به مقام شامخ شهدای استان کرمانشاه


وزیر کشور برنامه‌های سفر کاری خود به کرمانشاه در یک روز بارانی با حضور در مزار شهدای این شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهدا آغاز کرد.

اولین برنامه اجرایی وحیدی با آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ تقویت آبرسانی به مناطق جنوب و شرق شهر کرمانشاه رقم خورد. 


* آغاز عملیات اجرایی طرح تقویت آبرسانی به مناطق جنوب و شرق شهر کرمانشاه با حضور وزیر کشور


این طرح با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان از محل منابع اعتبارات طرح رفع تنش آبی اجرا می‌شود و جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

 طول خط انتقال این طرح ۹ کیلومتر است و برای تأمین آب آن تعداد ۱۵ حلقه چاه در نظر گرفته شده و به گفته داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قرار است، در مدت حدود ۶ ماه به بهره‌برداری برسد.


*بررسی آخرین وضعیت تکمیل طرح های عمرانی رینگ ترافیکی و منوریل شهر کرمانشاه با حضور وزیر کشور


وی در ادامه با شرکت در جلسه‌ای با حضور استاندار، شهردار و دیگر مسوولان در جریان آخرین وضعیت تکمیل طرح‌‌های عمرانی رینگ ترافیکی و منوریل شهر کرمانشاه قرار گرفت.

مهدی غلامرضایی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه در این جلسه در حضور وزیر با اشاره به زمان آغاز پروژه در سال ۹۰، اظهار کرد: در سال ۹۳ با بازنگری پروژه از منوریل به قطار شهری تغییر پیدا کرد.

وی به طول پروژه قطار شهری کرمانشاه را ۱۳ کیلومتر از میدان معلم تا میدان فردوسی( ۵ کیلومتر آن روگذر و ۸کیلومتر زیرگذر بوده) با ۱۳ ایستگاه اعلام کرد و افزود: اعتبار لازم برای تکمیل فاز اول پروژه تا سال ۱۴۰۴؛ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از طریق اوراق و مابقی توسط دولت از طریق  از محل فروش تجاری ایستگاه‌های پروژه  تأمین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه اعتبار امسال این پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار سال گذشته پروژه قطار شهری کرمانشاه ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال تخصیص یافت.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در ادامه نیز با اشاره به فعال بودن پروژه قطاری شهری کرمانشاه بهوضعیت معابر شهری هم اشاره‌ای داشت و،و ادامه داد: طی ۲ سال گذشته ۲۳ کیلومتر معبر شهری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

وی با شاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی معبر سراب قنبر در جنوب شهر کرمانشاه، گفت: در تلاش هستیم تا عید امسال این معبر هم به بهره‌برداری برسد.

*تلاش دولت برای دسترسی مردم به کالاهای ارزان‌‌تر

وزیر کشور در ادامه بازدیدها به بازارچه عرضه کالاهای اساسی در کرمانشاه رسید.

وحیدی در جمع خبرنگاران از تلاش دولت برای دسترسی مردم به کالاهای ارزان‌تر سخن گفت و اظهار کرد: با توجه به تدابیر مسوولان استان، ۲۱ مرکز عرضه کالاهای اساسی در کرمانشاه راه‌اندازی شده تا کالا با قیمتی مناسب و ارزان‌نر به دست مردم برسد.

وی تعداد مراکز را بستگی به ابتکار عمل هر شهر و استان دانست و گفت: در اقلام پروتئینی مانند مرغ و گوشت توجه ویژه‌ای داریم تا با قیمت مناسب و ارزان‌تر به دست مردم برسد.


* افتتاح کلانتری ۱۴ مطهری کرمانشاه با حضور وزیر کشور


وزیر کشور، در ادامه کلانتری ۱۴ مطهری کرمانشاه را افتتاح و سپس از طرح نهضت جهادی مسکن کارکنان انتظامی استان بازدید و روبان قرمز افتتاح فاز اول آن در قالب ۶۴ واحد با دستان معاون عمرانی استاندار کرمانشاه قیچی شد.


*افتتاح 64 واحد از پروژه‌های مسکن کارکنان پلیس کرمانشاه


سردار حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این پروژه یک‌هزار و ۳۷۶ واحد در مساحت ۱۴ هکتاری در سه فاز در راستای طرح نهضت جهادی مسکن کارکنان انتظامی تا پایان ۱۴۰۵ تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول آن در قالب ۶۴ واحد امروز تحویل کارکنان انتظامی داده شد، گفت: ۵ بلوک از فاز دوم هم در قالب ۱۴۰ واحد تا پایان بهمن‌ماه امسال و ۴۳۰ واحد دیگر این فاز در هفته نیروی انتظامی(مهرماه سال آینده) تحویل داده می‌شود.


*بازدید فرمانده انتظامی استان و خبرنگاران از پروژه های احداث مسکن کارکنان پلیس کرمانشاه


فرمانده انتظامی استان کرمانشاه  ادامه داد: فاز سوم هم شروع شده تا در یک بازده سه ساله با احتساب مجموعه‌های تجاری، مسجد و آموزشی 2 هزار واحد در سطح استان کرمانشاه به عنوان مسکن ملکی و شخصی در اختیار کارکنان انتظامی قرار گیرد.

و اما؛ پایان بازدیدها و افتتاحیه‌های وزیر کشور در شهر کرمانشاه با شاد کردن بیماران سرطانی در غرب کشور و افتتاح مرکز دولتی پت‌اسکن بیمارستان امام رضا(ع) ختم شد.

 


*افتتاح مرکز پت‌اسکن کرمانشاه با حضور وزیر کشور


دستگاه پت‌اسکن یک سیستم تصویربرداری پیشرفته است که در تشخیص بیماری‌های سرطان با دقت خیلی بالا عمل می‌کند. 

برای استفاده این دستگاه نیاز به یک ماده رادیواکتیو با عنوان رادیو دارو است که تزریق این رادیو دارو قابلیت جذب سلول‌های تومورال را دارد، اگر سلول سرطانی در بدن وجود داشته باشد با جذب این دارو در بدن بیمار شناسایی می‌شود.

تورج شیرزادی، رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص این مرکز به خبرنگاران، گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان برای مرکز پت‌اسکن بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه هزینه شده که حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از آن تنمها مختص دستگاه پت‌اسکن بوده است.

وی از دقت تشخیص این دستگاه گفت و افزود: این مرکز برای بیماران سرطانی بسیار تشخیص کاربردی دارد.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به وجود چهار دستگاه پت‌اسکن در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: یکی از این اسکن‌ها در کرمانشاه است.

وی اشاره‌ای هم به بیمارستان بهارستان( سرطان) کرمانشاه در همجواری مرکز پت‌اسکن داشت و گفت: ظرفیت فاز اول بیمارستان بهارستان 120 تخت (آنکولوژی، شیمی درمانی و رادیوتراپی) است.

شیرزادی بخش رادیوتراپی بیمارستان بهارستان را منحصربه‌فردترین بخش رادیوتراپی ایران دانست و گفت: سه دستگاه رادیوتراپی برای این مرکز خریداری شده است.

وزیر کشور در ادامه پس از بازدید از بیمارستان بهارستان(سرطان) کرمانشاه، راهی شهرستان‌های صحنه و کنگاور شد.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661749

مهمترین اخبار ایران و جهان: