نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 12:27

تامین زمین نهضت ملی مسکن در دیواندره یک چالش ملی است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دیواندره را یک چالش ملی بیان کرد و گفت: تعیین تکلیف تامین زمین برای ۵ هزار و ۱۴۶ نفر متقاضی تایید نهایی اولیه شده در این شهرستان بلاتکلیف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانگیر الیاسی صبح امروز در جلسه شورای مسکن کردستان که به ریاست استاندار در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، به لزوم مقاوم‌سازی شهرها اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت اختصاص بودجه برای ریز پهنه‌بندی را به خصوص برای شهرهای بزرگ استان همچون سنندج و سقز را در نظر بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه در مقاطع مختلف برای جبرات کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن هزار و 600 هکتار زمین الحاق شده است، افزود: اگرچه با الحاق این زمین توانستیم مشکلاتی در خصوص کمبود زمین را حل کنیم اما همین مشکل می‌تواند در آینده برای طرح جوانی جمعیت ایجاد شود.

وی ادامه داد: تعداد متقاضیان قانون جوانی مشخص نیست و نیاز استان در سال‌های آینده قابل پیش‌بینی نیست بنابراین باید از هم‌اکنون الحاق‌هایی صورت گیرد.

الیاسی از معرفی ۷ هزار و ۳۰۰ متقاضی روستایی برای بهره‌مندی از مسکن ملی به بنیاد مسکن خبر داد و افزود: ۱۷ هزار و ۴۰۰ سهمیه برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکن در بانک‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تامین برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دیواندره را یک چالش ملی بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ هکتار زمین در این شهرستان برای ۲۲۰ نفر تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی این شهرستان یک هزار و ۱۱۵ واحد است، افزود: تعداد کل ثبت‌نامی‌ها ۱۳ هزار و ۶۹۸ نفر است و از این تعداد ۵ هزار و ۱۴۶ نفر تایید نهایی اولیه شده اما وضعیت افراد تایید نهایی شده به علت کمبود زمین بلاتکلیف است.

وی اذعان کرد: هنوز با گذشت سه سال از اجرای طرح نهضت ملی مسکن جوابی برای اختصاص زمین در شهرستان دیواندره نیاز داریم و باید در کمترین زمان ممکن الحاق زمین انجام شود. 

الیاسی عنوان کرد: زمین‌هایی برای الحاق در دیواندره شناسایی شده است و در حال پیگیری هستند.

فرماندار سنندج نیز در این جلسه با اشاره به گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها گفت: این ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهایی همچون آویهنگ، تنگیسر و غیره دیده شده است.

حسن عسکری با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن باید قوانین خود درخصوص الحاق به روستاها را بازنگری کند، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها نیز نتیجه مهاجرت روستاییان است و می‌طلبد توجه ویژه‌ای به آن شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629393

مهمترین اخبار ایران و جهان: