نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 01:07

توزیع ۳۰۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند سمنان+ عکس

سه هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار استان سمنان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار منصور شوقانی، جانشین فرمانده سپاه استان سمنان امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه مهم تحصیل و کسب علم در جامعه، از آغاز پویش توزیع نوشت‌افزار به مناسبت سال تحصیلی جدید ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار استان خبر داد.

وی گفت: در این پویش، در راستای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار، توزیع بسته‌های نوشت‌افزار در دستور کار گروه‌های جهادی قرار گرفت.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان اضافه کرد: با توجه به آغاز سال جدید، به همت سازمان بسیج سازندگی و بسیج دانش‌آموزی سپاه استان سمنان و مشارکت گروه‌های جهادی، سه هزار بسته نوشت‌افزار به نیابت از سه هزار شهید استان سمنان تهیه و با اولویت دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شد.

شوقانی افزود: در این رزمایش، نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی تهیه شد که علاوه بر کمک به تولید داخلی، فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس بنا بر طرح‌های روی آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: توزیع این بسته‌ها که شامل اقلامی از قبیل کیف، دفاتر، مداد، خودکار و پاک‌کن، مدادتراش و جامدادی است، کاملاً به‌صورت مردمی بین جامعه هدفی که از قبل شناسایی شده‌ا‌ند، در شهرستان‌ها و مرکز استان و در گروهای سنی دبستان و متوسطه اول توزیع می‌شود.

شوقانی خاطرنشان کرد: نیاز است تا افراد بازمانده از تحصیل را حمایت کنیم و در این راستا، خانواده‌هایی که توانایی تأمین هزینه تحصیل فرزندانشان را ندارند، شناسایی می‌شوند و برای حمایت از آنها اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

به گزارش فارس؛ مراسمی نیز در همین زمینه با حضور جانشین فرمانده سپاه استان سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و جمعی از مدیران و مسؤولان استانی در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان برگزار شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516893

مهمترین اخبار ایران و جهان: