نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 08:49

بازگشت 2 هزار زائران اربعین به خراسان‌‌جنوبی

مسوول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی گفت: 2 هزار زائر اربعین حسینی تا کنون به استان بازگشته‌اند.

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ این روزها با این که عده‌ای بسیاری هنوز در راه رفتن به کربلا و حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی هستند، عده‌ای نیز میانه راهند و برخی هم چون زودتر رفته‌اند اکنون در حال بازگشت به وطن و شهر و دیار خویش‌اند.

اما آن طور که یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس به این رسانه پیام داد گویا در پایانه برکت مرز مهران منتظر اتوبوس بوده تا از مهران به خراسان جنوبی برگردد اما هیچ اتوبوسی نبوده و علاوه بر او بقیه زئران هم بلاتکلیف بودند به طوری برخی با اتوبوس‌های دیگر استان‌ها رفته‌اند.

در پیامی که این مخاطب برای خبرگزاری فارس ارسال کرده آمده است: «برای همه استان‌ها جایگاه اتوبوس مشخص شده بود. متاسفانه استان ما با اینکه جایگاه داشت ولی هیچ اتوبوسی نداشت تا زائران خراسان جنوبی رو جابجا کند برا همین زائران بلاتکلیف بودند و با اتوبوس استان‌های دیگر می‌رفتند.»

خبرنگار فارس پیگیری این موضوع از سوی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان جنوبی شد، خسروی، مسوول روابط عمومی این اداره کل نیز با کمال تعجب گفت : امکان ندارد اتوبوسی در پایانه مرزی مهران از خراسان جنوبی نباشد اگر این‌طور بود چطور تاکنون ٢ هزار زائر اربعین حسینی با اتوبوس‌های مستقر در این پایانه به استان بازگشته‌اند؟

به گفته وی همه ناوگان حمل‌و‌نقل برون شهری خراسان جنوبی برای انتقال و بازگشت زوار اربعین حسینی به‌کار گرفته شده‌اند.

وی از خبرنگار فارس خواست تا شماره این مخاطب را در اختیارش قرار دهد تا پیگیر این موضوع شود.

 اکثر ناوگان اتوبوسی برای بازگشت زائرین آماده خدمت رسانی هستند

اسدالله جلال زاده،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم گفت: ناوگان حمل و نقل مسافربری عمومی استان آماده بازگرداندن زوار اربعین حسینی از مرز‌ها است که به این منظور اکثر ناوگان اتوبوسی برای بازگشت زائرین آماده خدمت رسانی هستند.

وی افزود: همچنین از ابتدای اعزام زائران از استان به مرز، کارشناسان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافربری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابجایی زائران حسینی نظارت داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله دریافت وجه اضافی، برخورد نامناسب و امتناع از عرضه خدمات، با قاطعیت با متخلفان برخورد کرده و مراتب را به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ارجاع خواهد داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از مردم خواست: با توجه به نیاز ویژه به ناوگان حمل و نقل برای بازگشت زائران  اربعین حسینی از مرزها، از هرگونه سفر‌های غیرضروری در این ایام خودداری و سفر‌های خود با ناوگان حمل و نقل عمومی را به ایام بعد از اربعین موکول کنند.

جلال زاده گفت: تمام تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان این است که ناوگان مورد نیاز را برای بازگشت زائران اربعین حسینی با اولویت ایمنی سفر، در کمترین زمان ممکن تأمین کند.

به گفته وی تمامی هماهنگی‌های لازم با انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل برای آمادگی ناوگان و جابجایی زائران انجام شده و ناوگان حمل و نقل مسافر استان با تمام ظرفیت آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: زائران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه و همچنین سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان، منعکس کنند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484149

مهمترین اخبار ایران و جهان: