نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 13:48

افتتاح پروژه آبرسانی به دو نقطه مرزی سربیشه/بازگشت حیات به روستا

بیرجند- طی مراسمی پروژه آبرسانی به روستاهای «کلاته بلوچ و برقله» سربیشه با حضور نماینده خیرین و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، امروزه تنش آبی در خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان های مرزی و مناطق روستایی بر کسی پوشیده نیست چراکه به دنبال خشکسالی های چند ساله، حیات از بسیاری از روستاها رخت بسته و بی آبی سیلی از مهاجرت به راه انداخته است.

هر چند مسئولان از دیرباز طرح های ریز و کلان زیادی را برای جبران کمبود آب و رفع بحران این مایه حیاتی برنامه ریزی کرده و برخی را به مرحله اجرا درآورده اند اما زخم قنوات روستاهای خراسان جنوبی نیازمند مرهم موثری است تا بتواند آخرین بارقه های امیدش را به روستاییان هدیه کند.

در این بین خیرین و انسان های بزرگی از دل مردم بلند شده و در روستاهای محروم خدماتی ماندگار به یادگار گذاشته اند. اقداماتی اعم از ساخت مدرسه، حمایت های درمانی و تحصیلی را که بذر همدلی و صمیمیت را در دل روستانشینان نشانده و آینده شان را با واژه هایی از جنس امید چاشنی داده است.

افتتاح پروژه ابرسانی به «کلاته بلوچ و برقله» از توابع سربیشه به همت خیرین و هلال احمر نمونه ای کوچک از گام بزرگ این افراد بوده که کام روستاییان را شیرین کرده و غبار از چهره خشک روستا زدوده است.

اسدالهی، نماینده خیرین در مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی کلاته بلوچ و برقله با بیان اینکه در سال ۸۰ با توجه به محرومیت منطقه کلاته بلوچ سربیشه به دنبال جلب توجه خیرین رفتیم، گفت: ساخت مدرسه در سطح شهرستان سربیشه اعم از سولابست و کمک به پروژه آبرسانی کلاته بلوچ از جمله حمایت خیرین در این مناطق بوده است.

وی با بیان اینکه از خیرین خواستاریم در زمینه های تحصیل، ورزش، درمان و ورزش سربیشه ورود کنند، اظهار کرد: آبرسانی به سه روستای سربیشه از برنامه های خیرین در سربیشه بوده که امید است در آینده ای نزدیک رقم بخورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483049

مهمترین اخبار ایران و جهان: