نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 10:59

خانواده ها از سرویس مدارس دارای مجوز استفاده کنند

گرگان-رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان از شهروندان درخواست کرد از سرویس مدارس دارای مجوز برای انتقال دانش آموزان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی کمال غریبی اظهار کرد: دستورالعمل استفاده از سامانه «سپند» به منظور تأمین امنیت دانش آموزان و ساماندهی هرچه بهتر رفت و آمد دانش‌آموزان به مدرسه، توسط وزارت آموزش و پرورش به تمام مدارس و سازمان‌های حمل و نقل کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل، تمام مدیران شرکت‌های سرویس مدرسه و رانندگان تا پایان شهریور فرصت دارند در سامانه سپند ثبت نام کنند و مجوز بگیرند و یا اینکه نسبت به تمدید دفترچه اقدام کنند.

کمال غریبی تاکید کرد: فقط شرکت‌های زیر مجموعه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان مجاز به ارائه سرویس مدارس هستند.

به گفته رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری، مدیران مدارس باید به والدین دانش آموزان بگویند با آگاهی بیشتری سرویس مدارس را انتخاب کنند؛ زیرا رانندگانی که در این حوزه قصد فعالیت دارند باید ضمن مراجعه به واحد صدور پروانه سازمان حمل و نقل، گواهی عدم سو پیشینه و سلامت جسمانی را از مراجع ذی صلاح اخذ کنند.

وی یادآور شد: همچنین رانندگان سرویس مدارس باید گواهینامه و شرط سنی را دارا باشند و در صورت رعایت نکردن چنین مواردی، امنیت دانش آموز بر عهده والدین است.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان بیان کرد: والدین برای انتقال دانش آموزان به مدارس از سرویس‌های شخصی که شناختی نسبت به آنها ندارند، استفاده نکنند.

کمال غریبی خاطرنشان کرد: رانندگان در حوزه سرویس مدارس می‌توانند برای اخذ مجوز و فعالیت و ثبت نام در سامانه سپند، به سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان واقع در کمربندی، روبروی اکبرجوجه مراجعه کنند.

شایان ذکر است تعداد ۱۲ شرکت سرویس مدرسه تحت پوشش سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان هستند که دفاتر این شرکت‌ها در نقاط مختلف سطح شهر در حال خدمات دهی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484305

مهمترین اخبار ایران و جهان: