نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 10:58

نرخ سرویس مدارس در چهارمحال و بختیاری مشخص شد

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از تعیین نرخ حمل و نقل و آغاز فرایند عقد قرارداد سرویس مدارس در شهرکرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ذوالفقار علیخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: طی جلسات کمیسیون ماده ۱۸ با موضوع ساماندهی سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان که با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، اولیا و مربیان، شهرداری شهرکرد، پلیس راهور و همراهی سایر عوامل موثر برگزار شد، شرایط سرویس مدارس به منظور برنامه‌ریزی جهت حمل ونقل ایمن دانش‌آموزان بررسی شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: ضمن معرفی ۲۲ شرکت حمل و نقل دارای مجوز به مدارس و ارسال بخشنامه‌های مربوطه، نرخ‌نامه حمل و نقل بر اساس شرایط اقتصادی و مسافت طی شده تعیین و به تایید شورای اسلامی و کمیسیون تطبیق فرمانداری شهرکرد رسید و به مدارس ناحیه ۱ و ۲ شهرکرد ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: مدت قرارداد برای مقطع ابتدایی هفت ماه و نیم یعنی تا پایان اردیبهشت‌ماه و در مقاطع متوسطه هشت ماه و نیم است و هزینه ایام امتحانات دی‌ماه و خردادماه به شرط ارائه خدمات بوده و تعطیلات عید نیز جزء قرارداد نیست.

علیخانی بیان کرد: قرارداد مستقیم شرکت‌ها با اولیا ممنوع بوده و صرفا باید شرکت‌ها با مدارس قرارداد منعقد کنند.

وی اظهار داشت: وجه قرارداد باید به حساب مدارس واریز شود به این صورت که ۴۰ درصد وجه قرارداد هنگام ثبت‌نام و مابقی قرارداد حداکثر تا اسفندماه از سوی اولیا تسویه شود.

علیخانی تصریح کرد: وجه شرکت‌ها بر اساس کارکرد بوده و به صورت ماهانه باید توسط مدارس به شرکت‌ها پرداخت شود. 

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان افزود: رعایت تمام ضوابط و مقررات الزامی بوده و کلیه عوامل مسوول و پاسخگو هستند.

وی در پایان به لزوم رعایت ظرفیت سرنشین توسط سرویس‌های مدارس اشاره کرد و گفت: مسوولیت رعایت تعداد سرنشین‌ها با رانندگان سرویس‌های مدارس است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی با متخلف صورت می‌گیرد.

 پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484449

مهمترین اخبار ایران و جهان: