نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 23:12

وصول معوقات بانک‌ها در خراسان‌شمالی تعیین تکلیف شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: مطالبات معوق بانک‌ها از واحدهای تولیدی، خدماتی و در سایر مواردی که معوقات طولانی شده، بررسی و تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری، ناصر فخر موحدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی در شورای هماهنگی بانک‌ها، بر اهمیت پیگیری وصول مطالبات معوق بانک‌ها در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای برای کمک به وصول مطالبات معوق بانک‌ها تشکیل شده است، گفت: در مسیر دریافت مطالبات، مطالبات معوق بانک‌ها از واحدهای تولیدی، خدماتی و در سایر مواردی که معوقات طولانی شده، بررسی و تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: لازم است تا تمام بانک‌های استان، گزارش کامل و مقایسه‌ای وضعیت بانک‌های استان نسبت به وضعیت کشور را آماده کنند و ارائه دهند، تا تحلیل دقیق و تدبیر درست از وضعیت استان داشته باشیم.

فخرموحدی با تاکید بر توجه ویژه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی به ویژه تسهیلات جهش مسکن، بیان کرد: تسهیلات مسکن همواره مورد تاکید ویژه رییس جمهوری و استاندار بوده است و بانک‌ها به عنوان یک هدف‌گذاری مورد توجه‌ داشته باشند.

وی همچنین بر پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج که یکی از تسهیلات تکلیفی بانک‌ها است، تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: در حوزه تسهیلات تبصره‌ای تاکید بر نظارت بر تسهیلات است و بانک‌ها به عنوان یک رکن بزرگ در اعطای تسهیلات و همچنین دستگاه‌ها در حوزه تسهیلات، وظیفه نظارتی خود را فراموش نکنند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531105

مهمترین اخبار ایران و جهان: