نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 08:17

۲۰ موکب جهارمحال و بختیاری دراربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲۰ موکب از استان اعزام و در ایام اربعین به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: سایت ثبت‌نام مواکب تا پایان وقت امروز فعال است.

علی کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اعزام و خدمات رسانی مواکب استان به زائران حسینی در ایام اربعین، گفت: همزمان با شروع ثبت‌نام زائران در سامانه سماح و پیاده‌روی اربعین ۲۲ موکب در استان مجوز خدمت به زائران اباعبداالله الحسین در عراق و مرز شلمچه را کسب کردند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه تا امروز پنجم شهریور سایت کشوری موکب‌داران جهت ثبت‌نام فعال است، افزود: با توجه به استقبال موکب‌داران و فعال بودن سامانه ثبت‌نام احتمال افزایش تعداد مواکب استان وجود دارد.

 کیانی اضافه کرد: از تعداد ۲۲ موکب مجوزدار در استان سه موکب در شلمچه جهت خدمت رسانی به زوار مستقر شدند، همچنین مابقی موکب‌ها در میسر طریق‌الحسین، نجف، کربلا و داخل شهر کربلا مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات و اقلام پذیرایی مواکب کاملا مردمی هستند و مابقی امکانات در حد محدود از ادارات یا شرکت‌ها اعم از ماشین آتش‌نشانی، ژنراتور برق، ماشین سنگین باربری جهت انتقال اقلام مصرفی و سرمایه‌ای مواکب کمک گرفته شده است.

 رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با بیان نمونه‌ای از مردمی بودن اربعین و مشارکت بیش از ۵۰ خودرو سنگین باربری که عمدتاً تریلر جهت انتقال اقلام مصرفی و سرمایه ای مواکب هستند، یادآور شد: این ماشین‌ها بدون دریافت هزینه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به دیگر حرکت مردمی در پیاده‌روی اربعین، گفت: تعداد سه موکب بهداشتی درمانی استان با حضور تعدادی از پزشکان و پرستاران به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته است و تمام اقلام دارویی و مصرفی توسط خود این افراد جهت امدادرسانی به زائران تامین می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470605

مهمترین اخبار ایران و جهان: