نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 21:08

مردم اردبیل از سفرهای غیرضرور به سایر شهرها پرهیز کنند

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با توجه به حجم بالای جابجایی و انتقال زائران اربعین حسینی به مرزهای کشور، همشهریان از سفرهای غیرضرور در این ایام پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌الله وثوقی عصر شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: ۶۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای با ۲۷۰ دستگاه اتوبوس بدون تعطیلی و وقفه به زائران اربعین حسینی در رسیدن به مرزهای مختلف به ویژه مهران تلاش و جدیت انجام می‌دهند تا بدون رخداد حوادث ناگوار، جابجایی زائران انجام شود.

وی تصریح کرد: کرایه اتوبوس با ۲۵ صندلی به مبلغ ۸۴۴ هزار تومان تعیین شده و اتوبوس‌های با صندلی ۳۲ نفری نیز باید نسبت به فروش بلیت به نرخ ۷۱۱ هزار تومان اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: کرایه اتوبوس‌ها با ۴۴ صندلی مبلغ ۵۷۵ هزار تومان تعیین شده که در صورت افزایش خودسرانه قیمت‌ها با شرکت‌ها و اتوبوس‌های متخلف چه در هنگام رفت و چه بازگشت مسافران برخورد جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وثوقی افزود: ما با حجم زیادی از درخواست زائران برای انتقال به مرز مهران روبه‌رو هستیم در حالی که مرز خسروی، تمرچین و باشماخ نیز برای این امر در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود بخشی از زائران از این مرزها تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرز تمرچین با کمترین تردد روبه رو هستیم که زائران به راحتی می‌توانند با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر سفر خود را به مقصد نجف و کربلا انجام داده و در کمترین زمان تردد از مرز را ثبت کنند.

در این جلسه رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل نیز اضافه کرد: آخرین موکب اردبیلی‌ها در قالب گروه بهداشتی، درمانی از خلخال به کشور عراق اعزام شدند.

اسفندیار هوشیار بیان کرد: از ۱۷ موکب استان اردبیل، ۱۱ موکب در عراق و ۶ موکب نیز در مسیر تردد زائران در داخل کشور ارائه خدمات خواهند کرد که ظرفیت موکب‌های کشور عراق، ارائه خدمات روزانه به سه هزار نفر خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۸۵۰ نفر خادم در این موکب‌ها به زائران اربعین حسینی ارائه خدمات می‌کنند که عمده این خدمات شامل تغذیه و اسکان است که روزانه سه هزار نفر می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل تصریح کرد: این موکب‌ها تا ۲ روز بعد از اربعین حسینی به زائران ارائه خدمات خواهند کرد و اتوبوس‌های تدارک دیده شده برای بازگشت نیز با استقرار در مرزها نسبت به جابجایی زائران تا ۲۰ شهریور اقدام کرده و فعالیتشان را انجام می‌دهند.

هوشیار گفت: در حال حاضر امکان گذر از مرز خسروی و تمرچین در کوتاه‌ترین زمان وجود دارد به طوری که روزانه ۷۰ هزار نفر زائر از این مرز تردد می‌کنند و با مبلغ ۳۰ هزار دینار می‌توانند خود را به بغداد رسانه و از آنجا عازم نجف و کربلا شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470249

مهمترین اخبار ایران و جهان: