نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 10:15

هشدار پلیس فتا ایلام درباره شگرد‌های کلاهبرداران در ایام اربعین

رئیس پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه هرگز فریب آگهی های دروغین را نخورید گفت: مجرمان سایبری در ایام اربعین با ترفند‌های جدید به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند.

سرهنگ علیرضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی با ترفند‌های جدید به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند. 

وی افزود: افراد سودجو ضمن تبلیغات دروغین در فضای مجازی مبنی بر کمک به بیماران و نیازمندان، سفر‌های ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق و اجاره منزل و … با سوءاستفاده از عواطف و احساسات  مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. 

رئیس پلیس فتا استان گفت: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند.

وی در ادامه گفت: شهروندان هرگونه خروج از کشور را از طریق مبادی قانونی و معتبر انجام داده و وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیات‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز کرده و برای پیشگیری از سرقت و یا هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری کنند. 

سرهنگ یعقوبی تاکید کرد: هموطنان باید دقت داشته باشند در صورتی که قصد خرید اینترنتی دارند فقط از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است اقدام کنند و هرگز فریب‌آگهی‌های دروغین را نخورند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، زائران اربعین حسینی اخبار مرتبط با پیاده روی اربعین را تنها از طریق صدا و سیما و رسانه های رسمی پیگیری کنند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470893

مهمترین اخبار ایران و جهان: