نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 00:04

اختصاص ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های زیرساختی اردبیل

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: از محل تهاتر نفتی یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل اختصاص یافته است.

صدیف بدری در حاشیه بازدید از قطعات مختلف پروژه راه آهن اردبیل – میانه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از اعتبارات سال جاری ۴۵۰ میلیارد تومان به این پروژه ملی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده تا دو ماه آینده نیز قرار است از سوی وزارت راه و شهرسازی مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اسناد خزانه اسلامی ایران به پروژه اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سفر دوم رئیس جمهور به استان اردبیل از طریق راه آهن انجام گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس از نهایی شدن اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل از محل تهاتر نفتی خبر داد و بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به پروژه راه‌آهن اردبیل تزریق می‌شود.

بدری گفت: این پروژه مهم ریلی هم اکنون از حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی کلی و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پیمانکاران پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل اگر در عمل به تعهدات خود با همت بیشتری نسبت به گذشته عمل کنند، می‌توان به بهره‌برداری از این پروژه تا سه چهار ماه آینده امیدوار بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شوری اسلامی افزود: تأکید ما به رئیس جمهور نیز این است که با اختصاص حداقل یک هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر زمینه اتمام به موقع پروژه راه‌آهن اردبیل را فراهم کند تا دومین سفر استانی هیئت دولت به اردبیل به جای هواپیما با قطار انجام گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470393

مهمترین اخبار ایران و جهان: