نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 08:47

تشدید بازرسی و نظارت بر قصابی‌های نهاوند

رئیس اتاق اصناف نهاوند از تخلف قصابی‌های شهرستان خبر داد و گفت: این واحدهای صنفی گوشت گوسفند ماده و گوسفند نر را به یک قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دادند که این مورد تخلف آشکار بوده و در صورت تکرار این تخلف برخورد می‌شود.

 حمید جهانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، بازرسان این اتاق و اداره صمت به طور مدام گشت‌های نظارتی داشته و بر روند فعالیت اصناف نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص قیمت گوشت قرمز توسط قصابی‌ها گزارش‌هایی دریافت شده است افزود: طبق گزارش‌های رسیده برخی از قصابی‌ها گوشت گوسفند ماده و گوسفند نر را با یک نرخ و به طور یکسان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

 رئیس اتاق اصناف نهاوند با تاکید بر اینکه باید نرخ گوشت گوسفند ماده ارزان‌تر از گوسفند نر باشد یادآور شد: متأسفانه قصابی‌ها در این زمینه سود زیادی کسب می‌کنند و مصرف‌کنندگان نیز در این بین به علت عدم آگاهی متضرر می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای مشخص شدن گوشت دام‌های نر و ماده باید برچسب نصب شود از همین رو نظارت بر این واحدها تشدید می‌یابد.

جهانیان با بیان اینکه برای نظارت بیشتر بر کار قصابی‌ها و یا هر واحد صنفی دیگر نیاز به همکاری مردم داریم اضافه کرد: همشهریان در صورت مشاهده عدم رعایت نرخ‌نامه از سوی قصابی‌ها می‌توانند مراتب را به اتاق اصناف و یا اداره صمت گزارش دهند تا متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شوند.

وی در بخش دیگر از تنظیم نرخ جدید گوشت در نهاوند خبر داد و افزود: با بررسی‌های میدانی  قیمت‌های جدید هر کیلو گوشت گرم قرمز مشخص و به قصابی‌ها اعلام شده است.

 رئیس اتاق اصناف نهاوند با اعلام این نرخ گفت: قیمت ران و سردست گوسفند نر هر کیلو ۴۸۰ هزار تومان و گوسفند ماده هر کیلو ۳۸۰ هزار تومان همچنین گوشت چرخ کرده گوسفند نر هر کیلو ۴۴۰ هزار تومان و گوسفند ماده ۳۴۰ هزار تومان تعیین شد.

 وی با تاکید بر اینکه قیمت هر کیلو گوشت آبگوشتی گوسفند نر ۴۲۰ هزار تومان و گوسفند ماده ۳۲۰ هزار تومان، گوشت خورشتی گوساله نر هر کیلو ۴۸۰ هزار تومان و گوساله ماده ۳۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: گوشت چرخ کرده گوساله نر کیلویی ۴۴۰ و ماده ۳۴۰ هزار تومان، گوشت آبگوشتی گوساله نر ۴۲۰ هزار تومان و ماده ۳۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

جهانیان در پایان خاطرنشان کرد: رعایت نرخ‌های مصوب از سوی قصابی‌ها ضروری است بنابراین از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هر نوع تخلف به صورت تلفنی و یا حضوری اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

پایان پیام/3140

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472505

مهمترین اخبار ایران و جهان: