نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 13:43

رصد ایمنی کارگاه‌های تولید خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال 3 هزار و 582 مورد بازرسی ایمنی و پیگیری حقوق و مزایا و ... از کارگاه‌های تولیدی استان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگارات عملکرد حوزه بازرسی این کل را تشریح کرد و اظهارداشت: در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۵۸۲ بازرسی ادواری و موردی از کارگاه‌های مشمول ماده ۸۵ قانون کار انجام که  منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۲ مورد ابلاغیه رفع نقص شد.

وی با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌های شغلی افزود: در ۲ هزار و ۶۷۲ مورد از  این بازرسی‌ها آیتم مربوط به ایمنی و حفاظت فنی و در ۹۴۴ مورد، آیتم مربوط به پیگیری حقوق، مزایا و بیمه کارگران از سوی بازرسان کار استان مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: انجام بازرسی های ادواری و موردی از کارگاه‌های موضوع ماده ۸۵ قانون کار  در راستای نظارت بر حسن اجرای قانون کار و مسائل مرتبط با ایمنی و حفاظت فنی بوده که هدف اصلی آن با اولویت تامین ایمنی، پیشگیری از حوادث، حفظ و صیانت از کارگران همچنین مسائل مرتبط با حقوق و مزایای قانونی کارگران شاغل در این کارگاه‌ها‌ست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532693

مهمترین اخبار ایران و جهان: