نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:07

راهپیمایی اربعین عزت آفرین است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین و تعظیم شعائر الهی، گفت: راهپیمایی اربعین عزت آفرین است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر سه شنبه در دیدار پرسنل پدافند هوایی ارشد نظامی آجا در غرب کشور از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به عنوان اهداف بلند انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی با تسلیت نزدیکی ایام اربعین حسینی (ع)، افزود: سه نکته مد نظر مردم در تظاهرات قبل از انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود زیرا قبل از انقلاب استقلال نداشتیم و برنامه کشور ما در دست آمریکایی‌ها بود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها مقدرات کشور ما را در دست گرفته بودند، لذا استقلال کشور ما سلب شده و برنامه ریز کشور ما آمریکا بود.

علما در خصوص اهمیت استقلال کشور، تصریح کرد: این استقلالی که امروز ما داریم در دویست سال اخیر بی سابقه بوده است، زیرا قاجار و پهلوی استقلال کشور را به تاراج بردند.

وی با استناد به سخنان رهبری، گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند «هزینه تسلیم بیشتر از ایستادگی است» لذا درس بزرگی که حضرت سید الشهدا (ع) به ملت ما داد همین زیر باز ظلم و زور نرفتن است که همین مقدمه استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور است.

امام جمعه کرمانشاه با قدردانی از شجاعت و برنامه ریزی پرسنل پدافند هوای ارتش، یادآوری کرد: امروز کشور به برکت نیروهای قدرتمند مسلح برای جهان حرف دارد و دشمنان وادار به عقب نشینی شده‌اند زیرا مردم مقاومت کردند و انقلاب را یاری کردند و به رغم برخی مشکلات و گرفتاری‌ها مردم پای انقلاب و نظام هستند، هرچند باید با برنامه ریزی دولتمردان مشکلات حل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475305

مهمترین اخبار ایران و جهان: