نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 16:37

هزار و ۲۹۳ تعاونی در استان همدان فعال هستند

همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت‌: هزار و ۲۹۳ تعاونی در سطح استان همدان فعال هستند.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در استان همدان تعداد یک هزار و ۲۹۳ تعاونی فعال با فرصت شغلی ۱۵ هزار و ۶۴۹ نفر و با چهار هزار و ۵۰۶ نفر عضو در بخش‌های مختلف اقتصادی در حال فعالیت است، اظهار کرد: ۲۷ درصد تعاونی‌های استان در شهرستان همدان قرار دارد.

وی افزود: بر اساس این تقسیم‌بندی تعداد تعاونی تولیدی در استان ۷۲۸ تعاونی، در حوزه تعاونی‌های توزیعی تعداد ۱۸۵ و در حوزه خدماتی دارای تعداد ۳۸۰ تعاونی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان نیز سخن گفت: انتخاب تعاونی‌های برتر ملی و استانی در سال جاری از طریق سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون در دو بخش رتبه بندی کمی و کیفی انجام شد.

شعبانی خاطرنشان کرد: تعداد کل تعاونی‌های ثبت نام شده در این رویداد ۱۴۵ تعاونی بود که بیشترین تعداد ثبت نام شدگان در گرایش‌های صنعتی با تعداد ۴۱ تعاونی، کشاورزی ۲۵ تعاونی و خدمات ۲۱ تعاونی است.

وی با بیان اینکه پس از داوری نهایی توسط کمیته داوری استان و رتبه بندی نهایی سامانه ۱۹ تعاونی برتر استانی و ۴ تعاونی برتر شهرستانی جهت تقدیر در جشنواره استانی در ۱۹ گرایش انتخاب شدند، بیان کرد: از ۱۹ تعاونی برتر استانی نیز تعداد ۱۱ تعاونی با کسب امتیاز لازم به جشنواره ملی تعاونی‌های برتر راه یافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475505

مهمترین اخبار ایران و جهان: