نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 11:43

رشد ۷ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در اردبیل

اردبیل- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم رشد هفت درصدی ضریب نفوذ تلفن و اینترنت همراه را در استان اردبیل شاهد هستیم.

شهریار سرداری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۹۲ پروژه ارتقا و سایت جدید ارتباطی تلفن همراه با استفاده از تکنولوژی چهار گیگابایت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل را شاهد هستم.

وی از آغاز عملیات اجرایی ایجاد یا ارتقای سایت‌های ارتباطی تلفن همراه با تکنولوژی جدید خبر داد و تصریح کرد: ۱۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از این زیرساخت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم اتصال مدارس شهری و روستایی استان را به شبکه ملی اطلاعات شاهد هستیم تا مدارس و مراکز علمی بتوانند از این زیرساخت بهره بگیرند.

سرداری افزود: طرح احداث شبکه فیبر نوری روستایی به طول یک‌هزار و ۲۱۱ کیلومتر در سطح استان اجرایی و عملیاتی شده است.

سرداری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اتصال منازل به فیبر نوری برای دسترسی مردم به پهنای باند بیشتر در دستور کار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل قرار گرفته است.

وی با اشاره به ۱۰ اقدام برجسته اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از ابتدای دولت سیزدهم تا شهریورماه سال‌جاری اضافه کرد: افزایش ۲۶ درصدی ظرفیت شبکه انتقال بین استانی و بین‌المللی نیز در این مدت انجام شده است.

سرداری از به‌روزرسانی شبکه سئوچینگ بین شهری و بین‌المللی استان خبر داد و بیان کرد: این کار با هدف مهاجرت از شبکه دی. دی. ان به آی. پی انجام شده است.

سرداری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این مدت افزایش هفت درصدی ضریب نفوذ تلفن و اینترنت همراه در استان اردبیل انجام شده و برقراری رومینگ غیراپراتوری در ۱۷۴ نقطه، آبادی و جاده‌های استان به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های افتتاحی روستایی و باجه‌های روستایی پست بانک در سطح استان با محوریت کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل انجام شده است.

سرداری گفت: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات مناسبی را ارائه کنیم تا اهالی استان بتوانند از زیرساخت‌های فراهم شده بهره بگیرند.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش شکاف دیجیتال و حل مشکلات ارتباطی روستایی انجام شده و در هفته دولت تعدادی سایت ارتباطی روستایی افتتاح و عملیات اجرایی بیش از ۳۰ سایت روستایی نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال شروع شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات را طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبر نوری اعلام کرد و ادامه داد: در همه شهرهای استان روند مناسبی را در اجرایی شدن این طرح شاهد و ناظر هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476693

مهمترین اخبار ایران و جهان: