نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:17

حمله با خودرو بمبگذاری شده به فرودگاهی در یک کشور آفریقایی

منابع وابسته به ارتش مالی امروز جمعه از حمله با خودرو بمبگذاری شده به فرودگاه نظامی جاو در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع وابسته به ارتش مالی امروز جمعه از حمله با خودرو بمبگذاری شده به فرودگاه نظامی جاو در شمال این کشور خبر دادند.

جزئیات بیشتری مخابره نشده است.

این درحالی است روز گذشته، دولت موقت مالی با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن دست‌کم ۴۹ غیر نظامی و ۱۵ نظامی در جریان حمله یک گروه تندروی مسلح به اردوگاه ارتش و مسافران یک قایق در شمال شرق این کشور خبر داده بود.

در بیانیه‌ای که از سوی دولت موقت مالی در تلویزیون ملی این کشور قرائت شد که با اعلام تلفات بالای این تیراندازی، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان رو به افزایش است. شورشیان بر روی یک قایق که حامل غیرنظامیان محصور در سیلاب فصلی بودند، آتش گشودند؛ این قایق غیر نظامی از منطقه «جاو» واقع در شمال شرقی مالی در پی وقوع سیلاب به راه افتاده بود که تحت حمله تیراندازی مسلحان محلی قرار گرفت.

لازم به ذکر است در ۱۹ ماه آگوست گذشته، منابع محلی در مالی از کشته شدن دست‌کم ۲۱ غیر نظامی در جریان حمله یک گروه مسلح به یکی از روستاهای منطقه «موبتی» در مرکز کشور مالی در جریان شورش‌های پراکنده جاری در این منطقه خبر دادند.

کشور مالی واقع در غرب آفریقا از مدت‌ها پیش شاهد وقوع ناآرامی‌ها و خیزش شورش شدید نیروهای محلی تندور مورد حمایت سازمان‌های تروریستی القاعده و داعش که پیشینه آن به جریان شورش گروه جدایی طلب مسلح «الطوارق» در سال ۲۰۱۲ میلادی برمی‌گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489849

مهمترین اخبار ایران و جهان: