نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 00:57

رشد ۱۴۲ درصدی واردات کالا از گمرکات کردستان

مریوان- سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ۱۲۷ میلیون دلار کالا از گمرکات استان وارد شده که رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به پارسال را نشان می دهد.

فرامرز امیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

وی افزود: گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبدا و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و در زمینه صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی هم در بخش واردات فعال هستند

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کردستان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

امیدی افزود: نسبت به پنج ماهه سال گذشته از نظر ارزشی واردات کالا در استان ۱۴۲ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: عمده کالای وارداتی شامل کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان بوده است.

وی افزود: بیشتر کالاهای وارداتی مربوط به کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485605

مهمترین اخبار ایران و جهان: