نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 17:13

حکایت جالب ناشنویان دهدشتی که قهرمانان کشور شدند

ناشنوایان دهدشتی با استعدادهای خاص خود معلولیت را کنار زدند و با حضور در مسابقات کشوری باعث افتخار برای استان و شهرستان شده‌اند و به مقام‌های قهرمانی در کشور راه پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در دیدار رییس بهزیستی شهرستان به همراه جمعی از ناشنوایان، ضمن تبریک هفته ناشنوایان اظهار کرد: گاهی خداوند برخی ظواهر را از انسان‌ها می‌گیرد و در عوض نعمت‌های مهم‌تری به انسان می‌دهد.

امام جمعه کهگیلویه با توجه به استعدادهای بی‌نظیر در ناشنوایان گفت: توقع ما این است از این ظرفیت‌های ارزشمند نهایت استفاده را ببرید.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های رییس بهزیستی برای ناشنوایان افزود: انتظار داریم ناشنوایان برنامه‌های فرهنگی را بهتر از قبل مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر عنوان کرد: یکی از جالب‌ترین هیات‌های مذهبی شهرستان، هیات ناشنوایان است که از محرم سال ۹۹ راه‌اندازی شده و هم‌چنان این هیات در مناسبت‌های مختلف فعال است.

وی بحث اشتغال قانونی این قشر از جامعه را یادآور شد و خواستار پیگیری این حق از بهزیستی در شرکت‌های دولتی و امثالهم شد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خاطرنشان کرد: مسؤولان موظف هستند آن‌چه را به بقیه جامعه ارائه می‌دهند به ناشنوایان هم ارائه خدمت کنند.

امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که برخی معلولان در فضای شهری و ادارات مشکل دارند خواستار همسان‌سازی در این اماکن شد.

علی‌اصغر شکرایی نیز در این دیدار از امام جمعه کهگیلویه به خاطر همراهی با حوزه بهزیستی تشکر کرد و گفت: این پای کار بودن باعث انگیزه بیشتر برای ما می‌شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه افزود: ناشنوایان شهرستان، توانایی خاصی دارند و برخی از آن‌ها( اسماعیل دژه، خانم زکی‌زاده، آقای صداقت) به مسابقات کشوری دعوت شده‌اند.

وی با بیان این‌که یک نفر از جامعه هدف جزو قهرمانان شطرنج کشوری است گفت: با همکاری این قهرمان، آموزش شطرنج برای سنین مختلف در حال برگزاری است.

شکرایی با بیان این‌که هر کدام از ناشنوایان استعدادهای خاصی دارند که شکوفا می‌شوند گفت: هم‌چنین در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی پیش‌رو هستند و کارهای خوبی در سطح شهرستان انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: گروه ناشنوایان دهدشت، اولین و بهترین گروه در کشور هستند که به صورت منسجم اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی می‌کنند.

شکرایی از اجرای طرح پیشگیری از ناشنوایان در سطح شهرستان خبر داد و افزود: در مرحله اول این طرح به صورت رایگان و دولتی از محل زایشگاه شروع می‌شود.

وی بیان کرد: در مرحله دوم توسط دستگاه غربالگری کودکان در بهزیستی این کار انجام خواهد شد.

شکرایی گفت: تحول بزرگی در شنوایی سنجی و پیشگیری از ناشنوایی را داریم انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: اگر مددجویی از بهزیستی در جایی اشتغال پیدا کند، اداره بهزیستی علاوه بر این‌که بیمه او را پرداخت می‌کند، حقوق آن را هم قطع نمی‌کنیم.

شکرایی هم‌چنین از تشکیل کارگروه با همکاری فرمانداری جهت مناسب‌سازی ادارات برای معلولان خبر داد.

به گزارش فارس، در این نشست به همت نهاد امامت جمعه دهدشت قول یک سفر زیارتی مشهد‌الرضا به جامعه ناشنوایان شهرستان داده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520605

مهمترین اخبار ایران و جهان: