نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 16:34

پیشرفت 35 درصدی خط انتقال‌ آب‌ شیرین‌کن خلیج فارس

سامانه آب‌ شیرین‌کن خلیج فارس در استان هرمزگان در حال اجرا است و خط انتقال 21 کیلومتری این سامانه، 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با اتمام این سامانه، 40 هزار نفر در جنوب کشور به آب شرب پایدار بهداشتی دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سامانه آب شیرین‌کن خلیج فارس، هم اکنون در استان هرمزگان در حال اجرا است و خط انتقال 21 کیلومتری این سامانه، 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در اجرای این طرح دو شهر و 21 روستا از بخش مرکزی شهرهای بندرعباس و بندر خمیر به آب شرب پایدار دسترسی پیدا خواهند کرد، پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام پروژه آب شیرین‌کن خلیج فارس 40 هزار نفر در مناطق یادشده تحت پوشش شرب بهداشتی قرار گیرند.

* توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها در دستور کار دولت

در این راستا، صابر علیدادی معاون شرکت آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تأکید کرد: تامین آب شرب پایدار مناطق ساحلی کشور با اتکا به شیوه‌های مختلف شیرین‌سازی آب در دستورکار قرار گرفته و برخی استان‌های جنوبی طی دو سال گذشته رشد سه برابری تامین آب از دریا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه می‌کنند.

*چالش جدی بر سر توسعه آب‌شیرین‌کن

به گزارش فارس، استفاده از منابع آب نامتعارف به منظور تامین نیاز مردم یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت‌ها به‌ویژه در منطقه خاورمیانه برای تامین نیاز آبی است. در این راستا یکی از چالش‌های مهم بر سر توسعه واحدهای آب شیرین‌کن، اختلاف قابل توجه قیمت تمام‌شده با قیمت فروش آب شیرین‌شده است.

بر این اساس اصلاح سازوکار تامین مالی می‌تواند زمینه رشد قابل توجه شیرین‌سازی آب دریا در جنوب کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520549

مهمترین اخبار ایران و جهان: