نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:37

معاون وزیر ضمت: افزایش ظرفیت طرح فولاد قاینات در دستور کار

معاون وزیر صمت پیشرفت طرح فولاد قاینات به ۸۷ درصد اعلام کرد و گفت: برنامه افزایش ظرفیت این واحد به یک میلیون تن در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قاین، محمدرضا موثقی نیا،معاون وزیر صمت امروز در بازدید از بخش‌های بریکت سازی، واحد احیای مستقیم و طرح فولاد قاینات اظهارداشت: واحد فولادسازی قاینات با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن شمش، به پیشرفت قابل توجهی رسیده و از بسیاری نقاط بحرانی عبور کرده و این طرح برای توسعه استان و کشور حائز اهمیت است.

وی پیشرفت طرح فولاد قاینات به ۸۷ درصد اعلام کرد و افزود: برنامه افزایش ظرفیت این واحد به یک میلیون تن در دستور کار است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو، کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی را از مزیت‌های طرح فولاد قائنات نسبت به واحد‌های فولادی مشابه اعلام کرد و گفت: این اقدام می‌تواند برای سایر شرکت‌های فولادی الگو باشد.

موثقی نیا با اشاره به اشتغال پس از راه اندازی واحد فولادسازی طرح فولاد قاینات ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، ۶۵۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود ۲ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود و این افزایش اشتغال، در شرایط موجود، بسیار مهم است.

وی در ادامه خواستار برنامه ریزی مسوولان برای کاهش آلایندگی این طرح  شد و گفت: اختصاص هزینه برای موضوع زیست محیطی قابل پذیرش بوده و رضایت جامعه را به دنبال دارد.

ضرورت تکمیل چرخه فولاد سازی قاینات

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه بررسی روند اجرای پروژه فولاد قاینات که در محل این کارخانه برگزار شد اظهارداشت: تکمیل چرخه فولادسازی در توسعه اقتصادی استان نقش مؤثری دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که واحد فولادسازی مجتمع فولاد قاینات هرچه سریعتر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه این مطالبه کلان استان است که زحماتی که تاکنون کشیده شده در سبد توسعه اقتصادی استان دیده شود، اظهار امیدواری کرد؛ این طرح مهم اقتصادی هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که نگذاریم زمان طلایی در روند اجرای پروژه‌ها از دست برود، تصریح کرد: عملیات اجرایی کارخانه فولاد قاینات در گذشته آغاز شده اما در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است. 

اشرفی بیان کرد: انتظار ما این است که با بررسی مشکلات موجود، واحد فولاد سازی مجتمع فولاد قاینات هرچه سریعتر به سرانجام برسد چرا که در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی نقش مؤثری دارد. 

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پروژه‌های مهمی که در مجتمع فولاد قاینات اجرا می شود اظهار داشت: چندین طرح‌ ارزشمند و مهم در این مجتمع در دست اجراست که در صورت تکمیل باعث تحول در این مجموعه خواهد شد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498105

مهمترین اخبار ایران و جهان: