نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 08:55

افزایش سرانه اردوگاهی دانش‌آموزی از ۲۸ سانتی‌متر به یک متر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سرانه اردوگاهی دانش‌آموزی در استان زنجان از ۲۸ سانتی‌متر به یک متر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در جمع مدیران مدارس شهرستان طارم از آمادگی کامل مدارس در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: توفیقات بدست آمده در شاخص‌های آموزشی و پرورشی حاصل تلاش همه معلمان و همکاران در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت است.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی با پیگیری‌های صورت گرفته سرانه اردوگاهی دانش‌آموزی از ۲۸ سانتی متر به یک متر افزایش یافته است، تصریح کرد: جذب و تخصیص بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در طرح شهید سلیمانی و ایجاد فضاهای جدید ورزشی، خدمات فوق را در ایجاد بستری موثر برای تنوع بخشی در موقعیت‌های یادگیری و تربیتی را بسیار مهم بیان کرد.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش رفع و انسداد مبادی بی‌سوادی از همان دوره ابتدایی باید انجام شود، گفت: شناسایی و تحت پوشش قراردادن دانش‌آموزان لازم‌التعلیم را مهم و بر ثبت نام به موقع آنان تاکید کرد.

میرزایی به کسب مقام نخست کشوری در پوشش تحصیلی۹۹.۳۳ درصدی در مقطع ابتدایی اشاره کرد و افزود: موضوع مربوط به توانمند‌سازی نیروی انسانی و توجه جدی به نیازهای نسل جدید و برنامه‌ریزی بر اساس نیاز سنجی و رعایت اقتضائات مدرسه‌ای را ضروری دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان داشت: امروز با توجه به تغییرات بوجود آمده در سبک زندگی لازم است فرصت‌های لازم به منظور مهارت‌آموزی و یادگیری دانش‌آموزان در کنار همسالان با ایجاد فرصت‌های متنوع یادگیری مورد توجه قرار بگیرد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497605

مهمترین اخبار ایران و جهان: