نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 13:04

ورزش سوارکاری ظرفیتی مهم برای توسعه اکوتوریسم کردستان است

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: ورزش سوارکاری امروزه نه‌تنها به‌عنوان یکی از ورزش‌های مفرح، بلکه می‌تواند به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه گردشگری و اکوتوریسم مورد توجه قرار گیرد.

به‌‌گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور مهرزاد در حاشیه همایش بزرگ اسب‌سواری با عنوان «شو‌ سواره» جام لشکر بانه، که با همت هیأت اسب‌سواری کردستان و با همکاری اداره‌کل ورزش‌و‌جوانان استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، اداره منابع‌طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به‌دلیل دارا بودن شرایط خاص اقلیمی و امکانات زیرساختی، توانمندی بالایی در عرصه پرورش اسب و سوارکاری دارد.

مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: توجه به این ظرفیت می‌تواند یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری در استان باشد.

وی هدف از برگزاری این همایش را معرفی توانمندی‌های این رشته ورزشی جذاب در صنعت اسب و ورزش زیبای سوارکاری در استان عنوان کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تقویت گردشگری ورزشی استان استفاده خواهیم کرد.

مهرزاد یادآور شد: امید است بتوانیم از این پتانسیل با برگزاری مسابقات منطقه‌ای و ملی در رشته‌های مختلف سوارکاری، برای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی منطقه بهره ببریم و ظرفیت‌های بالقوه گردشگری استان را به بالفعل تبدیل کنیم.

در همایش بزرگ اسب سواری «شوسواره» جام لشکر بانه، 65 سوارکار از استان‌های کردستان، اصفهان، همدان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کرمانشاه، ایلام و خرم‌آباد روز جمعه به‌مدت یک‌روز در مجتمع گردشگری و سوارکاری شاسوار سنندج با هم به‌رقابت پرداختند.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481293

مهمترین اخبار ایران و جهان: