نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 17:24

شناسایی و پوشش ۱۶۶۰ زوج نابارور توسط بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یکهزارو ۶۶۰ زوج نابارور شناسایی و هم اکنون زیر حمایت های این بیمه سلامت برای درمان ناباروری هستند.

محسن عزیزی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در یک سال گذشته بیمه سلامت به منظور کمک به زوج های نابارور در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ میلیارد ریال برای درمان آنان هزینه کرده است.

وی افزود: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۵۴۶ موسسه مستقل خدمات درمانی در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هستند .

عزیزی بیان کرد: تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان را ۵۲۰ هزار نفر هستند که 70 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت است. 

 وی گفت: بیمه سلامت یکهزار میلیارد ریال خدمات سطح یک و یکهزارو 350 میلیارد ریال خدمات سطح 2 در یکسال گذشته هزینه کرد.

عزیزی اظهار کرد: صندوق بیماران صعب‌ العلاج شامل ۱۰۷ نوع بیماری از جمله سرطان، پیوند اعضا، بیماران اوتیسمی، سکته مغزی و ... است.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از هفت هزار بیمار در کهگیلویه و بویراحمد دارای نشان بیماری خاص و صعب العلاج هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

عزیزی ادامه داد: بیشترین بیماران خاص نشان دار در استان دیابتی ها(وابسته به انسولین) است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1486993

مهمترین اخبار ایران و جهان: