نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 20:04

مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی در اردبیل پایان یافت

اردبیل- آیین اختتامیه مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی با همراهی کتابداران سراسر کشور در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین اختتامیه سومین دوره مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی که عصر چهارشنبه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از شرکت‌کنندگان در این دوره به همراه اساتید برجسته قدردانی کرد و گفت: ما سعی کردیم در این چهار روز در خدمت کتابداران سراسر کشور باشیم تا با برگزاری منظم کارگاه‌های آموزشی بتوانیم انتقال مفاهیم و مبانی آموزشی متعدد را شاهد باشیم.

پروانه رضاقلیزاده با قدردانی از حضور اساتید و کارشناسان زبده در این حوزه اظهار کرد: در نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش بر تقویت برنامه‌های آموزشی است و هیچکس در این بستر از حضور در کلاس‌های آموزشی خود را بی نیاز نمی‌داند.

وی تصریح کرد: در دوره جدید فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی تاکید بر ارتقای مهارت کتابداران و کارشناسان در حوزه‌های مختلف و آشنایی با مفاهیم خدمات کتابخانه‌ای است که قطعاً برگزاری این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند بستر و زمینه آشنایی بیشتر کتابداران را با مفاهیم جدید فراهم کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل نیز ما از نیروهای توانمند کتابدار در ارائه خدمات مختلف بهره می‌بریم و تلاشمان بر این است تا در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فیزیکی، با به کارگیری نیروهای مجرب بتوانیم در حوزه کتاب و کتابداری موفق عمل کنیم.

رضاقلیزاده به گستردگی شبکه کتابخوانی در سطح استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر با افزایش کتابخانه‌های عمومی به ویژه کتابخانه‌های احداثی به همت خیرین و نهادهای عمومی، تلاش بر این است تا با غنی‌سازی منابع ارائه خدمات مناسبی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در این دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های برگزار شده بیش از گذشته با فضای کسب و کار، کودک و نوجوان، ارائه خدمات به سالمندان و معلولان و گروه‌های خاص آشنا شدیم و قطعاً از این تجربیات برای بهبود فرآیندها در این بخش استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره مدرسه تابستانی خدمات کتابخانه‌های عمومی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از کتابداران از سراسر کشور به مدت چهار روز در اردبیل برگزار و کارگاه‌های متعدد در دانشکده‌های دانشگاه محقق اردبیلی برپا شد تا با همراهی اساتید برجسته کشوری شرکت‌کنندگان بتوانند با آخرین مبانی خدمات کتابخانه‌های عمومی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465093

مهمترین اخبار ایران و جهان: