نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 10:32

شعارهایی که زینت بخش کوله های زائران حسینی شد

بیرجند-این روزها در شهر کاظمین  یک هنرمند بیرجندی از  هنر خوشنویسی برای ترویج فرهنگ دینی استفاده می کند تا زائران شعارهای خوشنویسی شده او را بر کوله های خود نصب کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: اینجا در سایت خراسان جنوبی در شهر کاظمین هر موکبی خدمتی متفاوت به زائران ارائه می کند.

هنرمندی سرودهای اربعینی اجرا می کند، موکبی از خادمان با شربت و چای پذیرایی می کند، موکبی هم با افتخار لباس های زائران را تعمیر می کند. اما در این بین یک هنرمند در موکب آل یاسین از هنر خوشنویسی خود برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) استفاده می کند.

آقای قدرت الله معراج فر هنرمندی که به صورت تجربی خوشنویسی را آموخته و این روزها در شهر کاظمین شعارهای زیبای اربعینی را به درخواست زائران می نویسد تا زائر آن را بر کوله پشتی خود نصب کنند، در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به عتبات گفت: خوشنویسی را بیشتر به صورت تجربی آموخته ام و تلاش دارم از این هنر در خدمت فرهنگ اباعبدالله استفاده کنم.

این هنرمند خوشنویس بیان کرد: هر سال در بیرجند خوشنویسی شعارهای دینی و امام حسینی را به صورت خودرو نویسی صلواتی داشته ام.

وی با بیان اینکه دوسال است از این هنرم در خدمت زائران اربعین استفاده می کنم، اظهارکرد: شعارهایی را افراد انتخاب و بعد از خوشنویسی آن را بر روی کوله های خود نصب می کنند.

وی بیان کرد: شعارهای انتخابی مردم و زائران بیشتر شعار سال اربعین و یا در مورد شهدا است.

این هنرمند خوشنویس بیرجندی بیان کرد: تا به امروز برای بیش از ۲۷۰ زائر شعار اربعینی نوشتم و شعارهای انتخابی در مورد شهید سلیمانی، شهید مصطفی صدر زاده و… نیز فراوانی زیادی داشته است.

معراج فر بیان کرد: در بین جملات عربی نیز جمله (حب الحسین یجمعنا) و (الحسین حیاتنا) نیز فراوانی زیادی داشته است.

وی گفت: یکی از بهترین خاطراتم مربوط به اربعین امسال است که در حال خوشنویسی برای زائران، بزرگواری شروع به مداحی کرد و همه ما اشک می ریختیم.

معراج فر افزود: اگر خداوند توفیق بدهد سال های آینده نیز در خدمت زائران خواهم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478305

مهمترین اخبار ایران و جهان: