نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 10:59

پرداخت 8 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا در خراسان‌شمالی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: مبلغ ۸۰ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زا و کمک اشتغال پرداخت شده که این تسهیلات سبب اشتغال‌زایی برای ۳۹۸ نفر در زمینه‌های مختلف گردیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: ثبت ۳ شرکت تعاونی در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم و گرمه با ۸۵۲ عضو و سرمایه یک هزار و ۳۴۶ میلیون ریالی در حوزه سرمایه اجتماعی انجام شده است.

وی گفت: تشکیل ۲۰ صندوق خرد اعتباری روستایی با عضویت یک هزار و ۸۲۱ نفر و در مجموع یک هزار و ۸۶۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۰ هزار و ۲۶۰میلیون ریال تسهیلات اشتغال زا و کمک اشتغال در پروژه ترسیب کربن پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی افزود: نتیجه اقدامات فوق، اشتغال‌زایی برای ۳۹۸ نفر در زمینه تولیدی پیراهن مردانه، پرورش مرغ بومی، پرورش شتر مرغ، توسعه گلخانه، پروژه قارچ، خیاطی تابلو بافی و پرواربندی گوساله و حلب سازی می‌باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه انسانی برگزاری کلاس‌های آموزشی مشاغل فنی و حرفه‌ای در روستاهای هدف انجام گرفته و همچنین در حوزه سرمایه زیست محیطی تولید نهال گلدانی که باعث اشتغال‌زایی موقت به میزان ۴ هزار و ۳۸۰ نفر شده و اجرای پروژه نهالکاری و مدیریت روان آب با مشارکت اعضای گروه‌های توسعه روستایی انجام گرفته است.

رشیدی خاطرنشان کرد: ۵۱ مورد پروژه‌های خرد عمرانی که شامل مرمت چشمه، لایروبی قنات، احداث آبشخور، شن ریزی جاده بین مزارع، کانال کشی جوی سیمانی، لوله گذاری و مرمت و لایروبی کانال انتقال آب اجرا شد. 

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478505

مهمترین اخبار ایران و جهان: