نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 08:50

چگونه ورزش کهگیلویه و بویراحمد را وارد حاشیه‌ کردند+فیلم

هر چند واقفیم که کشت برنج در زمین دولتی تخلف محسوب می‌شود اما با شنیدن حرف‌های یک مادر با فرزند معلول و همچنین با تحقیق در مورد فضای کنونی و آسیب‌های اجتماعی که تا قبل از آن در این نقطه از شهر مشهود بوده پی خواهیم برد که استان در این یک مورد نیز وارد حاشیه‌ای بزرگ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد از آن دسته استان‌های کشور به شمار می‌رود که حاشیه‌ها جای کار را در این استان گرفته و هر چه نظام جمهوری اسلامی برای این استان هزینه می‌کند برخی‌ها با حاشیه‌سازی این هزینه‌ها و کارهای بزرگ را به گوشه رینگ می‌برند.

برای مثال در حالی که می‌توان و می‌شود ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد را در زمینه‌های مختلف مورد نقد قرار داده و یا اینکه برای توسعه و تعالی ورزش این دستگاه مهم را حمایت کرد اما چند وقتی هست که یک موضوع کوچک و حاشیه‌ای باعث شده تا ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد به جای پرداختن به مسائل کلان از جمله رفع مشکل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و یا تکمیل هتل بزرگ ورزش در داستان‌های کوچک حاشیه‌ای شود.

اما موضوع از چه قرار است؛ تعدادی سالن ورزشی در گوشه‌ای از شهر یاسوج و در نزدیکی روستای علی آباد قرار داشته و یک زمین خالی نیز در کنار این فضای ورزشی است مشاهدات خبرنگار فارس نشان می‌دهد که معتادان متجاهر در این نقطه از شهر امورات خود را می‌گذرانند.

در یک اقدامی که قطعا از لحاظ اداری تخلف محسوب شود سرایدار سالن‌های ورزشی اقدام به کاشت برنج در زمین خالی اطراف این چند سالن ورزشی کرده است.

قضیه از این قرار است که گرداگرد این سالن‌های ورزشی را مزرعه شالیزار فرا گرفته و سرایدار که فرزند معلولی نیز دارد برای جلوگیری از ورود و حضور معتادین متجاهر اقدام به کاشت برنج در زمین خالی اطراف این سالن‌های ورزشی کرده است.

با حضور میدانی خبرنگار ما در منطقه علی آباد و پرس و جو از برخی اهالی و رهگذران معلوم شد که آنها نیز دل پردردی از حضور معتادین در این منطقه داشتند برخی از آنها در گفتگو با خبرنگار فارس اینگونه اظهار کردند که این زمین همواره بلا استفاده بوده و اکنون با کشت برنج در آن تا حدودی فضای سبز منطقه یک دست شده و همچنین دیگر مانند گذشته معتادین متجاهر در آن حضور پیدا نمی‌کنند و همین باعث شده تا محیط سالم‌تر از گذشته شود.

همسر این سرایدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج ابتدا با عذرخواهی از اداره کل ورزش و جوانان اینگونه گفت که فرزندی معلول در خانه داشته و امورات آنها به سختی می‌گذرد.

او می‌گوید: برای اینکه این زمین خالی و بلا استفاده جایگاهی برای معتادین نشود تصمیم گرفتیم همراه با همسرم این زمین خالی را کشت کنیم اکنون نیز حاضریم اگر تخلفی انجام داده‌ایم با دستان خودمان آن را قلع و قمع کنیم.

به گزارش فارس هر چند چنین اقداماتی در اراضی اداری نوعی تخلف محسوب می‌شود اما از سوی دیگر به دلیل وضعیت خاص منطقه و حضور دائمی برخی از معتادان در این قسمت از شهر شاید این تخلف در میان بسیاری از تخلفات کوچک و بزرگ دیگر عددی محسوب نمی‌شود.

به هر حال اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد به عنوان متولی اصلی این فضای ورزشی می‌بایست از پیش فکر این کار را می‌کرد و قطعاً پاسخگوی اول و آخر این موضوع می‌بایست اداره ورزش جوانان شهرستان بویراحمد باشد که تاکنون جوابیه‌ای مبنی بر چنین موضوعی از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد ندیده و نشنیده‌ایم.

هر چند حتی در این بین شنیده‌ایم که برخی از تسویه حساب‌ها شخصی عامل بزرگنمایی چنین حاشیه‌ای شده است و اگر چنین باشد امیدواریم در درون ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برخی افرادی که دنبال تسویه حساب‌های شخصی هستند به کارهای بزرگتر پرداخته و مشکلات بزرگتری همچون وضعیت مبهم ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و سایر موارد دیگر را در دستور کار قرار دهند.

هر چند واقفیم که کشت برنج در زمین دولتی تخلف محسوب می‌شود اما با شنیدن حرف‌های یک مادر با فرزند معلول و همچنین با تحقیق در مورد فضای کنونی و آسیب‌های اجتماعی که تا قبل از آن در این نقطه از شهر مشهود بوده پی خواهیم برد که استان در این یک مورد نیز وارد حاشیه‌ای بزرگ شده که امید است یک روز برای همیشه این حواشی برای توسعه و تعالی کهگیلویه و بویراحمد به فراموشی سپرده شود.

البته در دوران پیش از دولت کنونی بنا به شنیده‌ها زمین‌هایی وجود دارد که تخلفات بزرگی در آن‌ها رخ داده و البته زمین‌های ورزشی وجود دارد که کاربری‌ آن‌ها تغییر کرده و می توان به پرونده آن‌ها ورود پیدا کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478193

مهمترین اخبار ایران و جهان: