نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 17:26

انتقال 13 میلیارد لیتر مواد نفتی و نفت خام از خطوط لوله شمال غرب کشور

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب گفت: خطوط لوله شمالغرب کشور با 2 هزارو 170 کیلومتر لوله گذاری سالانه حجم انتقالی ۱۳ میلیارد لیتر مواد نفتی و فراورده های نفتی و نفت خام برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی جعفر آقایی، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران حجم انتقالی منطقه را در طول سال حدود ۶.۵ میلیارد لیتر نفت خام و ۶.۵  میلیارد لیتر خوراک و فراورده‌های نفتی اعلام کرد و اظهار داشت: مجموع  حجم انتقالی منطقه شمالغرب حجم انتقالی با ۷۵۰ مترمکعب در ساعت سالانه به ۱۳ میلیارد لیتر می‌رسد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با اشاره به اینکه شرکت خطوط لوله و مخابرات کار انتقال مواد نفتی از جمله فراورده‌های نفت خام را از مبدا تا مقاصد مشخص را به عهده دارد، افزود: ماموریت انتقالی این شرکت از استان البرز با ۲ رشته لوله ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ آغاز و در نهایت به مقصد تبریز منتهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه عملیاتی این منطقه شامل استان‌های البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است، افزود: مسیر گذر خطوطه لوله منطقه با یک هزار و 920 کیلومتر در زمین‌های اشتهارد، ابهر، زنجان، ایده‌لو، میانه، شهید کریمی، ترکمان‌چای، تبریز، میاندوآب، ارومیه، مراغه، سراب و اردبیل واقع شده است.

جعفر آقایی تصریح کرد: در حال حاضر خوراک 3 نیروگاه فعال، پالایشگاه تبریز و بخشی از خوراک پتروشیمی تبریز توسط این شرکت توزیع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نظارت دقیق ستاد بحران شرکت بر خطوط لوله‌گذاری شده، افزود: با توجه به نظارت‌ها و مراقبت‌های دقیق و دائمی در شمالغرب کشور سرقت فرآورده‌های نفتی تقریبا صفر بوده ولی گاها سرقت تجهیزات به صورت جزئی اتفاق می‌افتد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی یکی از اولویت‌های اصلی شرکت است، افزود: در سال‌های گذشته به خاطر نشتی خطوط لوله در شمالغرب کشور آتش سوزی و یا ایجاد آلودگی وجود نداشته است.

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477605

مهمترین اخبار ایران و جهان: