نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 12:52

رئیس نظام مهندسی یزد: کارگاه‌های ساختمانی متخلف را تعطیل می‌کنیم

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد گفت: در صورت بروز هرگونه نقص و ایراد و اخطار شهرداری، کارگاه ساختمانی متخلف در استان یزد تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مجتبی فرهمند ظهر امروز در جریان دیدار با شهردار و معاونان منطقه سه شهرداری یزد، اظهار کرد: اجرای مبحث نظامات ادارای مقررات ملی ساختمان با توجه به نظر ناظر ساختمان و مکاتبه سازمان نظام مهندسی ساختمان و صدور اخطار صادره از شهرداری به منزله تعطیلی کل طرح تا رفع نواقص کامل و اخذ تایید از ناظر طرح است.

وی افزود: شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمان موظفند با اعلام کتبی وزارت مسکن و شهرسازی یا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یا ناظران، در خصوص وقوع تخلف ساختمانی در اسرع وقت با اطلاع ناظر، دستور اصلاح را صادر کرده و تا زمان رفع تخلف از ادامه کار جلوگیری کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به عدم صدور پروانه در برخی ساخت و ساز‌ها، گفت: شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمان برای ساختمان‌هایی که طبق تشخیص ناظران و تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مقررات ملی ساختمان در آن‌ها رعایت نشده باشد تا زمان رفع نقص، پایان کار دریافت نخواهند کرد.

فرهمند تصریح کرد: چنانچه قبل از پایان یافتن اجرای طرح به دلیل اتمام مدت قرارداد، فسخ یا ابطال قرارداد یا سلب صلاحیت قانونی مجری و نظایر آن، ادامه کار مجری غیرممکن شود، عملیات ساختمانی با دستور ناظر هماهنگ کننده متوقف شده و شروع مجدد آن منوط به وجود مجری جدید یا رفع موانع فوق از مجری اول خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این‌گونه موارد، ناظر هماهنگ کننده موظف است در صورت ادامه طرح بدون مجری صاحب صلاحیت، مراتب را به سازمان استان، مرجع صدور پروانه ساختمان اعلام کند و مرجع صدور پروانه ساختمان از ادامه کار تا معرفی مجری جدید جلوگیری بعمل خواهد آورد.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496305

مهمترین اخبار ایران و جهان: