نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 17:38

«ماکرون» و «شولتز» فرصت میانجی‌گری بحران اوکراین را از دست دادند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان نمی‌توانند نقش میانجی‌گر را در جنگ اوکراین برعهده بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که این کشور با استقرار تسلیحات نظامی در نزدیکی مرزهای خود مخالف است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو هیچ مشکلی با دو کشور فنلاند یا سوئد ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه مسکو از حیث امنیتی و سرزمینی هیچ مشکلی با سوئد و فنلاند ندارد، گفت که این کشورها جنگ داخلی علیه سرزمین های خود به راه نمی اندازند، این کشورها روس ها را در خاک خود نمی کشند و زبان روسی را در کشور خود ممنوع نمی کنند.

پسکوف یادآور شد: ما نه فنلاند و نه سوئد را تهدید نمی کنیم و امیدواریم که از سوی فنلاند و سوئد تهدید نشویم. امیدواریم که هیچ موشکی از خاک این کشورها به سمت ما شلیک نشود.

این مقام روس افزود: روسیه هرگز درباره ناتو توهم نداشته است و بر این باور است که این اتحادی است که به تقابل و تنش در اروپا منجر می شود.

پسکوف تاکید کرد که روسیه باید از خود محافظت کند و نمی تواند اجازه قدرتمند شدن یک رژیم ملی گرا را در نزدیکی مرزهای خود بدهد.

پسکوف یادآور شد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان فرصت میانجی‌گری در جنگ اوکراین را از دست دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494993

مهمترین اخبار ایران و جهان: