نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 10:36

خرید ۶۶۱ میلیارد تومان برگ سبز چای در گیلان

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به برداشت بیش از ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای در گیلان گفت: از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون ۱۳۱ هزار و ۴۶۱ تن برگ سبز چای به ارزش ۶۶۱ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور پیش از ظهر امروز در بازدید از باغات چای استان گیلان با بیان اینکه چای تولید شده در استان‌های شمالی جزو با کیفیت‌ترین چای‌های کشور است، اظهار کرد: استان‌های گیلان و مازندران جزو استان‌های برتر در حوزه تولید چای بوده و هرساله چای برداشت شده در این استان‌ها به استان‌های دیگر و حتی کشورهای منطقه صادر می‌شود.

وی با اشاره به برداشت بیش از ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای در گیلان گفت: از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون ۱۳۱ هزار و ۴۶۱ تن برگ سبز چای به ارزش ۶۶۱ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد.

به گفته رئیس سازمان چای کشور از ۱۳۱ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده  ۵۹ هزار و ۹۵۰ تن معادل ۴۵ درصد درجه یک و ۷۱ هزار و ۵۱۱ تن و مابقی درجه ۲ است.

جهانساز با اشاره به آب ایس ۱۴ درصدی تولید برگ سبز چای در گیلان، بیان کرد:  بر اساس آمار ۲۹ هزار و ۵۷۹ تن چای خشک تاکنون در کارخانجات چایسازی شمال کشور تولید شده و همچنین ۸۶۰ میلیارد تومان معادل ۵۲ درصد بهای برگ سبز خریداری شده از چایکاران در سال ۱۴۰۲ ، به حساب آن واریز شده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494205

مهمترین اخبار ایران و جهان: