نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 11:17

۷۰ درصد جانباختگان تصادفات شهری مربوط به موتورسیکلت‌سواران است

بوشهر- رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: بیش از ۷۰ درصد جان‌باختگان تصادفات شهری مربوط به موتورسیکلت سواران به علت نقض مقررات رانندگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جابر پاپری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد جان‌باختگان تصادفات شهری در نیمه اول سال ۱۴۰۲ استان بوشهر مربوط به موتورسیکلت سواران به دلیل نقض مقررات رانندگی است.

وی افزود: عمده‌ترین مقرراتی که توسط موتورسیکلت سواران نقض می‌شود، شامل عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تجاوز از سرعت مجاز و تخطی از سرعت مطمئن، انحراف به چپ و نقص فنی در سامانه روشنایی است.

سرهنگ پاپری خاطر نشان کرد: بر همین اساس در راستای اقدامات پیشگیرانه، طرح ترافیکی برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران با هدف مهار و کاهش تصادفات و توسعه و تعمیق فرهنگ ایمنی ترافیک در بین استفاده کنندگان از موتورسیکلت به مدت یک هفته از تاریخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ابلاغ و اجرایی شده است.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر اضافه کرد: توصیه می‌شود رانندگان با رعایت مقررات رانندگی و توجه به حقوق شهروندی زمینه کاهش تخلفات و تصادفات را در معابر شهری استان را فراهم و در این راستا با پلیس راهور همکاری نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494149

مهمترین اخبار ایران و جهان: