نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 16:15

ردیف ویژه اعتباری در بودجه برای خراسان‌شمالی دیده خواهد شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه اعتباری ردیف ویژه برای خراسان‌شمالی دیده خواهد شد و تخصیص اعتبار هم انجام می شود تا بخشی از جبران پایین بودن دریافتی ها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پنجشنبه در نشست با مسئولان خراسان شمالی، اظهار کرد: هدف دولت ارتقا شاخص‌های خراسان شمالی در تمامی حوزه‌ها است.

وی گفت: در استان نیازمندی و مطالبات بالا است که به دلیل تأسیس دیرتر استان بوده و برای رسیدن به توسعه به شتاب بیشتر نیاز دارد.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه رویکرد ما در دولت سیزدهم نگاه عدالت بین استانی است، افزود: باید تمام استان ها به یک سطح از برخورداری برسند.

وی افزود: استان هایی نظیر خراسان شمالی نیاز به توجه بیشتر دارند و ریاست جمهوری نیز بر بهتر دیده شدن و اجرای مصوبات این استان ها توجه ویژه دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه تمام خواسته ها و نیازمندی‌های استان را با اولویت مورد توجه قرار خواهیم داد، تاکید کرد: یکی از مسائل مهم در استان تسریع پروژه های انتقال آب است. 

منظور بر تقویت و تامین زیرساخت های ارتباطی راه های مواصلاتی، برقراری پروازها، خط راه آهن در استان با اولویت تاکید کرد.

وی افزود: پروژه‌های بیمارستانی و درمانی که در استان در حال اجرا هستند به صورت ویژه توسط سازمان مدیریت برنامه و بودجه دنبال و پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تخصیص اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان و تحقق آن در نیمه دوم سال انجام خواهد شد.

منظور در خصوص گذرگاه مرزی و مبادلات مرزی که در توسعه استان تاثیر گذار است، گفت: با هم افزایی استاندار و مسؤلان پیگیری و مبادلات انجام می شود و آمادگی لازم برای اجرایی شدن آن را داریم.

وی افزود: در بودجه اعتباری ردیف ویژه برای استان دیده خواهد شد و تخصیص اعتبار هم انجام می شود تا بخشی از جبران پایین بودن دریافتی ها انجام شود.

منظور گفت: در زمینه محرومیت زدایی با کمک سپاه بتوانیم پروژه های عام المنفعه و رفع محرومیت ها تسریع یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در شورای پول و اعتبار برای تقویت منابع اعتباری بانک‌های خراسان شمالی رایزنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز حداکثر تا پایان مهرماه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: مسأله شاخص های استان در تمام حوزه ها زیرساختی، اقتصادی، ... در برنامه پنج ساله هفتم توسعه مورد توجه است و مجموعه نگاه دولت به این استان نگاه ویژه ای است.

وی بر ارتقا در تمام شاخص های استان خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: تمام تلاش این است تا شاخص‌های مختلف توسعه در این استان بیش از پیش ارتقا یابد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518905

مهمترین اخبار ایران و جهان: