نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 19:00

دانشکده هوش مصنوعی در کرج ۶ هزار دانشجو دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، گفت: اولین دانشکده هوش مصنوعی در حوزه دانشگاه آزاد هستیم که بالغ بر ۶ هزار نفر دانشجو دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین کلانتری خلیل آباد، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، امروز در جمع اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، در خصوص چهارمین رویداد ملی عصر امید در حوزه تخصصی هوش مصنوعی، گفت: در استان البرز رویداد ملی عصر امید را در حوزه تخصصی هوش مصنوعی پیگیر هستیم تا در تاریخ ۲۲ الی ۲۵ مهر ماه برگزار شود.

وی با طرح این سوال که چرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج این کار را انجام می‌دهد؟ افزود: اولین دانشکده هوش مصنوعی در حوزه دانشگاه آزاد هستیم که بالغ بر ۶ هزار نفر دانشجو دارد. 

کلانتری با بیان اینکه ۲۴ رشته در دانشکده هوش مصنوعی وجود دارد، بیان کرد: امسال دو رشته کامپیوتر و بازی‌های یارانه‌ای، هوش مصنوعی رباتیک در حوزه ارشد به دانشکده اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشکده فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: در تابستان مدرسه تابستانه را طراحی و اجرا کردند.

کلانتری با بیان اینکه در همایش ۳۸۵ چکیده مقاله دریافت کردیم، ادامه داد: ۲۸۰ مقاله اصلی دریافت، ۹۱ مقاله پذیرش نهایی شده، ۵۴ مقاله رد و ۷۵ مقاله درحال نهایی شدن است.

وی افزود: در این همایش ۱۵ کمیته علمی و تخصصی وجود دارد.

کلانتری با اشاره به اینکه ۲۰۰ غرفه تخصصی در حوزه هوش مصنوعی از سراسر کشور در این رویداد شرکت می‌کنند، بیان کرد:۱۰۳ غرفه از استان‌های دیگر اعلام آمادگی کردند، بقیه غرفه‌ها از استان البرز و تهران است.

وی ادامه داد: این غرفه‌ها می‌توانند با صنایع، کارخانه‌ها و سیستم‌های اجرایی استان ارتباط برقرار کنند که برای آینده استان تحول آفرین است. 

کلانتری اشاره‌ای به کمیته هم‌آفرینی البرز هوشمند کرد و گفت: این کمیته با همکاری استانداری ایجاد شده که می‌توانند استان را در حوزه هوشمند سازی تقویت کند.

 این مقام مسوُول در خصوص پیش بینی خروجی رویداد ملی عصر امید، افزود: فراجهانی کردن استان، شبکه هوشمند سازی رسانه‌ای، صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی، ایجاد مرکز مطالعات و تحقیقات هوش مصنوعی و شهر هوشمند است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518093

مهمترین اخبار ایران و جهان: