نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 23:57

مخالفت لبنان با پیش نویس قطعنامه تمدید ماموریت نیروهای یونیفل

لبنان با پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره تمدید ماموریت نیروهای یونیفل مخالف است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، لبنان مخالفت خود را با پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره تمدید مأموریت نیروهای یونیفل اعلام کرد.

در همین ارتباط نیز، «عبدالله بوحبیب»، وزیر امور خارجه لبنان با انتقاد از پیش نویس قطعنامه ارائه شده در شورای امنیت در مورد تمدید نیروهای یونیفل (نیروهای صلح سازمان ملل در مرز لبنان و فلسطین اشغالی) گفت: «این پیش نویس به ضرورت و اهمیت هماهنگی عملیات یونیفل با دولت لبنان به نمایندگی از ارتش لبنان اشاره نمی‌کند.»

بوحبیب همچنین تاکید کرد که لبنان از پذیرش انتقال مأموریت یونیفل از فصل ششم به فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خودداری می‌کند.

ماه گذشته نیز ارتش لبنان اعلام کرده بود که کشورش «خط آبی موجود در داخل مزارع اشغالی شبعا» را که سازمان ملل قبلاً در جنوب لبنان مشخص کرده بود، به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش آژانس خبری آناتولی، این اظهارات را ژنرال «منیر شحاده» هماهنگ کننده دولت لبنان در دیدار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) و در جریان بازدید میدانی از این خط آبی بر زبان آورد.

این بازدید میدانی را فرماندهی ارتش لبنان برای نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت بین‌المللی در لبنان ترتیب داد.

شحاده گفت: هدف از این بازدید، مطلع کردن سفرا و جامعه بین‌المللی از ۱۳ منطقه مرزی با فلسطین اشغالی بود که با تل آویو بر سر آنها اختلاف نظر وجود دارد.

«خط آبی» خط فاصلی است که سازمان ملل بین لبنان از یک طرف و فلسطین اشغالی و بلندی‌های اشغالی جولان از طرف دیگر در هفتم ژوئن ۲۰۰۰ میلادی ترسیم کرد. این خط مرزهای بین‌المللی محسوب نمی‌شود اما با هدف «عقب نشینی تل آویو از لبنان» ترسیم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1468293

مهمترین اخبار ایران و جهان: