نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 12:49

هیچ جانبازی حتی یک یورو برای واردات خودرو ارز نگرفته است

مدیر کل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید گفت: هیچ جانبازی در حال حاضر حتی یک یورو برای واردات خودرو ارز نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم اروز، مدیر کل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در ارتباط با اختصاص‌تسهیلات برای واردات خودرو توسط جانبازان اظهار داشت: درباره واردات خودرو پس از ابلاغ قانون بودجه پیش نویس آئین نامه را بنیاد شهید آغاز کرد و بر اساس بند «و» تکلیفی به دوش وزارت صمت برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا گذاشته شده است و برای سایر مشمولان ماده ۴۵ تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما پیش نویس آئین نامه را تهیه و پیشنهاد ما مبنی بر معافیت ۱۰۰ درصدی سود بازرگانی بود که توسط هیأت وزیران تصویب شد.

اروز گفت: جانبازان ویژه با درجه جانبازی بالای ۷۰ درصد، ۳۵ هزاریورو، جانبازان با درجه ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان زیر ۷۰ درصد درجه ۲۵ هزار یورو سقف خرید خودرو برای دریافت خودرو خواهند داشت. برای سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: طبق ماده ۱۹ آئین نامه مصوب هیأت وزیران بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوطه است و هیچ جانبازی حتی یک یورو ارز نگرفته و این مسأله موضوع رایزنی این روزهای ما است.

مدیر کل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید اظهارداشت: در مورد خودروهای داخلی ۲,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام ۲۵۰ میلیون تومان است که با اقساط ۶۰ ماهه و سود ۴ درصد در نظر گرفته شده و قول داده شده برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در نظر گرفته شود.

وی اعلام کرد: همچنین سالانه به جانبازان بالای ۲۵ درصد طرح ترافیک اختصاص داده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469249

مهمترین اخبار ایران و جهان: