نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 15:04

اطلاع نیروهای مسلح از قوانین جاری در پیشگیری از جرم موثر است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی دانستن و اطلاع نیروهای مسلح و همچنین عموم مردم از قوانین جاری را بازدارنده و مؤثر در پیشگیری دانست و گفت: دانستن قانون، خود بازدارنده است.

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا حسین‌نژاد پیش از ظهر شنبه در دیدار از سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان شمالی نقش این سازمان را در احقاق حقوق عامه موجب ارتقای سطح امید در جامعه دانست.

استاندار خراسان شمالی دانستن و اطلاع نیروهای مسلح و همچنین عموم مردم از قوانین جاری را بازدارنده و مؤثر در پیشگیری دانست و گفت: دانستن قانون، خود بازدارنده است و به ازای هر پرونده قضائی، موضوعی برای اطلاع رسانی وجود دارد.

مجتبی زارع، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن تشریح جایگاه قانونی و صلاحیت‌های سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: در سازمان قضائی نیروهای مسلح تاکید قانون بر برخورد شدید با جرایم است.

زارع تعداد جرایم نیروهای مسلح در خراسان شمالی را بسیار کم توصیف کرد و افزود: ضابطین نظامی، حفاظت اطلاعات و شکایت‌های عمومی که از طریق دفاتر قضائی و یا مراجعه حضوری و به صورت رسمی صورت می‌گیرد منبع پرونده‌های قضائی نیروهای مسلح است.

دادستان نظامی خراسان شمالی نیز در این جلسه با ذکر نمونه‌هایی از پرونده‌ها، به سختیِ کار در دادسرای نظامی اشاره کرد و گفت: اجرای مر قانون و همکاری مجموعه‌های قضائی نیروهای مسلح و دستگاه اجرایی در حوزه‌های حقوق عامه، می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491249

مهمترین اخبار ایران و جهان: