نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 13:38

افزایش 2.5 برابری تردد زائرین اربعین از مرز باشماق مریوان

استاندار کردستان گفت: تردد زائرین اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان اظهار داشت: امسال بیش از 2.5 برابر سال گذشته شاهد حضور و تردد زائران اربعین از مرز باشماق بودیم، اگر چه تعداد زائران در مرز باشماق نسبت به سایر مرزهای کشور کمتر بود اما امنیت پایدار در این مرز حاکم است و کوچکترین مشکلی نداشتیم.

وی اضافه کرد: خطیب نماز جمعه تهران روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه از مردم کردستان برای میزبانی از زوار امام حسین(ع) قدردانی کرد که این نشان از بازخورد فعالیت‌های انجام شده امسال در مرز باشماق بود.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه از نظر راهبردی امنیت مرز باشماق بالا است، افزود: با ضعف‌هایی در حوزه حمل و نقل به ویژه بازگشت زائران از عراق مواجه بودیم که امیدواریم سال آینده این نقاط ضعف هم برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته بخشی از ضعف‌های موجود در این حوزه به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی و یا عدم توجه زائران در انتخاب مسیر بازگشت به کشور بود و امیدوارم سال آینده با مدیریت بهتری اعزام زائران را انجام دهیم.

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه  اجرای طرح توانمندسازی و تمرکز بر کارآفرینی و مهاجرت معکوس به عنوان اولویت‌های مهم در استان دنبال خواهد شد، گفت: برنامه‌هایی که به طور عمومی طراحی شده و اجرا می‌شود نیاز به توجه و شناسایی نقاط قوت و تمرکز بر آنها دارد.

به گفته وی، برای تحقق اهداف و توسعه بیشتر استان باید نقاط قوت و ظرفیت‌ها را شناسایی و روی آنها تمرکز کنیم.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگی استان باید طرح‌ها و پیشنهادات خود در خصوص اجرای هر چه بهتر ‌طرح توانمندسازی را ارائه کنند تا در شورای برنامه‌ریزی مطرح و تصمیم‌گیری های لازم در خصوص آنها صورت بگیرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: دستیابی به نتیجه مدنظر در اجرای این طرح مستلزم تعیین درست جامعه هدف و تمرکز بر آن است، دستگاه های اجرایی و غیراجرایی باید به وظایف تعیین شده به صورت کامل عمل کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491193

مهمترین اخبار ایران و جهان: